8 STIMULENTE PENTRU IMUNIZAREA ORGANISMULUI TĂU

0
886

Dacă-ți hrănești sistemul imunitar așa cum trebuie, îl faci mai puternic și îi crești capacitatea de luptă împotriva infecțiilor, a cancerului și a altor inamici ai sănătății tale

1. Vitamina C este regina nutrienților care ajută la întărirea imunității. A beneficiat, probabil, de cele mai multe studii care să-i demonstreze efectele benefice asupra organismului. Vitamina C se găsește în numeroase fructe și legume și este ușor de sintetizat, așa că suplimentele care o conțin sînt destul de ieftine. Acest supliment încurajează producția de globule albe și anticorpi care luptă împotriva infecțiilor și mărește numărul interferonilor, niște proteine naturale care protejează celulele sănătoase împotriva virușilor și a altor intruși, ajutînd la reducerea riscului de boli cardiovasculare prin creșterea cantității de colesterol bun, în timp ce reduce presiunea sangvină și împiedică depunerea de grăsimi pe pereții vaselor de sînge. Studiile arată că cei care consumă mai multă vitamina C prezintă un risc scăzut de cancer la colon, prostată sau cancer mamar. Nu e nevoie să consumi cantități exagerate ca să beneficiezi de efectele ei. 200 de miligrame pe zi sînt suficiente! Asta înseamnă să mănînci legume și fructe cam de șase ori de-a lungul unei zile întregi. Iar, dacă iei vitamine, mai bine împarte doza în mai multe porții decît toată odată. Că, altfel, se elimină toată dintr-un foc.

2. Vitamina E nu este o vedetă de rang înalt a sistemului imunitar, precum vitamina C, dar este un antioxidant important pentru că stimulează producția de celule ucigașe care se plimbă prin sînge și distrug celulele infestate sau modificate. Vitamina E mărește producția de celule B, celulele imunitare care omoară bacterii și produc anticorpi. Consumul de suplimente cu vitamina E are un efect pozitiv împotriva îmbătrînirii celulelor și chiar împotriva bolilor cardiovasculare. Nu e greu să consumi între 30 și 60 de miligrame de vitamina E în fiecare zi dacă dieta ta conține semințe, uleiuri vegetale și cereale. Este o cantitate suficientă dacă duci o viață echilibrată. Dar, dacă fumezi, bei alcool și nu prea faci mișcare, doza ideală de vitamina E crește la 100–400 de miligrame pe zi.

3. Beta-Carotenul crește numărul celulelor care luptă pentru sănătatea organismului și are efect antioxidant, adică elimină radicalii liberi din sînge, care acționează asupra îmbătrînirii celulare. La lel ca restul antioxidanților care fac parte dintr-un triunghi antioxidant elementar (vitaminele C și E), reduce riscul de boli cardiovasculare și intervine în procesul de depunere a colesterolului pe pereții vaselor de sînge. Se spune că un morcov pe zi ne ferește de bisturiu! Beta-carotenul este și un mare luptător împotriva cancerului, încurajînd celulele macrofage să distrugă celulele canceroase. Beta-carotenul este cel mai cunoscut carotenoid, dar face parte dintr-o întreagă familie de carotenoizi cu efecte benefice împotriva cancerului. Organismul transformă beta-carotenul în vitamina A, care are, la rîndul său, efecte pozitive împotriva malignității celulare. Dar prea multă vitamina A poate fi și dăunătoare, așa că e mai bine să nu consumi suplimente și să lași organismul să decidă singur cîtă vitamina A sintetizează din alimentele pe care le consumi.



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here