7 alimente recomandate de doctori

0
1042

De Brittany Risher. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Sam Kaplan. Ilustrație: Mike Sudal.

Privește aceste produse ca pe o scutire de la o vizită costisitoare la medic.

Iată ce cumpără majoritatea tipilor de la magazin: carne de vită, carne de pui, dulciuri și alcool. Este adevărat, cel puțin în cazul americanilor: firma de cercetare Hartman Group a studiat recent comportamentul consumatorilor de sex masculin. Iar aceste produse se găsesc printre primele surse de calorii prezente în dietă.

Este în regulă să consumi vită și pui, dar cunoști deja efectele consumului de alcool în exces și al dulciurilor. Consumă niște grăsimi extra și vei ajunge direct în cabinetul unui nutriționist sau al unui cardiolog.

Mai indicat ar fi să schimbi direcția și să mănânci ca un expert. Am mers la șase doctori de top pentru a afla ce alimente consumă frecvent și motivul pentru care o fac. Această listă de cumpărături va avea grijă ca funcțiile corpului tău să ruleze la eficiență optimă.

Experții noștri

Dr. David Katz, Maestru de Sănătate Publică, director fondator al Centrului de Cercetare și Prevenire Yale-Griffin

Dr. Stephen Kopecky, cardiolog și profesor în medicină la Clinica Mayo

Dr. William Yancy, director de program la Centrul de Fitness & Dietă Duke

Jim White, dietetician, purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică

Cara Anselmo, nutriționist și dietetician clinic la Centrul de Oncologie Sloan Kettering

Alicia Anskis, dietetician și nutriționist la Spitalul General Massachusetts

Stridii

Aceste moluște bivalve depășesc orice alt aliment când vine vorba de conținutul de zinc. „Zincul joacă un rol important în activitatea enzimatică și sinteza proteinelor și este esențial pentru sistemul imunitar“, spune Anskis. Mai mult, studiile sugerează o legătură între deficiența de zinc și nivelul scăzut de testosteron. De asemenea, stridiile sunt bogate în fier și vitamina B12, elemente care contribuie la circulația sangvină și la metabolismul energetic. Încearcă să incluzi stridiile în meniul tău, consumând două-trei porții de fructe de mare pe săptămână.

Încearcă-le Dacă găsești stridii proaspete, consumă-le crude – soarbe sucul și carnea. Sau cumpără stridii la conservă. Servește-le pe biscuiți de tip crackers și adaugă brânză de capră.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here