6 motive pentru care dieta mediteraneană chiar e bună pentru tine

1
403
Că e foarte bună pentru sănătatea inimii probabil că știai deja. Dar e mai mult de atât! Bunătățile mediteraneene sunt excelente și pentru creierul și pentru penisul tău!
Că e foarte bună pentru sănătatea inimii probabil că știai deja. Dar e mai mult de atât! Bunătățile mediteraneene sunt excelente și pentru creierul și pentru penisul tău!

Popularitatea dietei mediteraneene din ultima vreme are sens. Felul tradițional de a mânca din Italia, Grecia sau Spania te poate ajuta să slăbești, poate diminua considerabil riscul de cancer și îi poate oferi întregului corp o mulțime de avantaje în ce privește sănătatea.

Mesele mediteraneene sunt compuse în principal din mâncăruri pe bază de plante la care uneori se adaugă proteine din pește sau pui. Ele conțin multe alimente bogate în fibre, cum ar fi cerealele integrale, fructele și legumele. Și grăsimile sănătoase ca cele din ulei de măsline sau nuci și alune sunt ca la ele acasă la o masă mediteraneană. Vinul roșu e băutura cea mai consumată, iar carnea roșie, untul și zahărul se consumă, în mod normal, în cantități limitate. Una peste alta, e una dintre cele mai sănătoase diete care există.

1. Îmbunătățește sănătatea cardiacă.

Probabil știi deja că o mulțime de studii arată că dieta meditereană îți protejează inima. Cel mai simplu motiv ar fi că eliminarea alimentelor ultra-procesate scade probabilitatea excesului de greutate, exces care e o cauză principală a bolilor cardiace.

În plus, uleiul de măsline, peștele gras sau nucile sunt alimente esențiale în această dietă; toate conțin acizi grași omega-3 care te pot ajuta la scăderea trigliceridelor și la menținerea tensiunii arteriale între limite normale.

2. Penisului tău îi place mult!
Penisul are nevoie de o varietate mare de alimente pentru a „fi în formă”, dar cele care sunt bune pentru inimă automat sunt și pentru el. Asta pentru că problemele cardiace sunt una din principalele cauze ale disfuncțiilor erectile: vasele de sânge foarte subțiri din penis sunt primele candidate la a fi blocate de cheaguri de sânge, o dată ce acestea încep să se formeze în corp. Oamenii de știință spun că că o alimentație bogată în fibre și antioxidanți susține buna circulație a sângelui.

 

În plus, bărbații care consumă cantități semnificative de grăsimi mononesaturate – cum ar fi cele din uleiul de măsline sau nuci – au niveluri mai ridicate de testosteron, un element esențial pentru dorința sexuală.

3. Creierul îmbătrânește mai încet.

Cercetătorii australieni au făcut o meta-analiză a 18 studii despre efectele alimentelor asupra creierului. Concluzia a fost că cei care urmează o dietă mediteraneană au un declin cognitiv mai lent o dată cu înaintarea în vârstă, un risc semnificativ mai mic de Alzheimer, precum și o capacitate de memorie și de atenție net superioară.

Mesele bazate pe pește, legume verzi, nuci și ulei de măsline oferă corpului doze mari de vitamine protective și antioxidanți (B-uri, polifenoli, acizi grași omega 3). Acestea protejează celulele nervoase (neuronii) și le încetinesc deteriorarea.

4. Ochii văd mai bine pentru mai mult timp.

Conform Academiei Americane de Oftalmologie antioxidanții din legume, portocale sau ardei ajută vederea. Mai mult, cei care mănâncă fie și numai o porție de pește pe săptămână au un risc cu 31% mai mic de degenerare maculară – cauza principală de pierdere a văzului la vârste de peste 50 ani. Una – două porții de nuci sunt asociate cu un risc redus cu 35%.
Motivul e că acizii omega-3, prezenți atât în pește cât și în nuci, protejează retina de daune la nivel celular. De asemenea, încetinesc îngroșarea și blocarea arterelor și astfel reduc riscul de boli cardiace, care merg mână în mână cu degenerarea maculară.
5. Riscul de cancer la colon scade.

Cancerul colorectal e a doua cauză a mortalității bărbaților din Statele Unite. Deși cele mai multe cazuri sunt de bărbați peste 50 de ani, boala mistuie și din ce în ce mai mulți tineri. Dar, conform Societății Europene de Oncologie Medicală, consumul anumitor alimente scade riscul dobândirii acestui tip de cancer dificil de diagnosticat.

De exemplu, consumul a cel puțin 90g de cereale integrale pe zi reduce acest risc cu 17%, conform unui raport al Fondului Mondial de Cercetare a Cancerului. Un motiv poate fir conținutul ridicat de fibre al acestor cereale, care ajută la scăderea riscului de mutații la nivelul tractului digestiv, mutații care pot evolua spre cancer.

Cu toate că dieta ajută, în niciun caz nu ar trebui să renunțați la colonoscopiile regulate pentru a putea depista boala în timp util.

6. Rinichii funcționează mai bine.

Un studiu recent din Clinical Journal of the American Society of Nephrology arată că cei ce aderă la dieta mediteraneană au un risc cu 50% mai mic de probleme cronice la rinichi. Aceasta se întâmplă datorită capacității de reducere a inflamațiilor în corp, inflamații a căror contribuție la astfel de probleme întrunește consensul în lumea medicală.

Cum să mănânci în spiritul dietei mediteraneene?
Te-ai convins că ar fi bine s-o faci dar nu ești foarte sigur cum? Ei bine, nu-i deloc așa de greu. Iată câteva sfaturi ușor de urmat.
1. Mănâncă între 90 și 170g pește gras, precum somonul sau codul negru, pe săptămână.
2. Mănâncă în fiecare zi o mână de nuci, fistic sau migdale.
3. Adaugă o lingură de ulei de măsline la orice salată, supă sau legume pregătite la cuptor.
4. Mănâncă cel puțin două porții de legume pe zi.

 

 



SOURCEMen's Health
SHARE

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here