5 salate pentru micul dejun care nu te fac să te simți ca și cum ai mânca salată

0
1263
Bărbații adevărați înfulecă cu mare poftă rucola înainte de prânz. Nu vrei să contribui și tu la popularizarea acestei fraze?
Bărbații adevărați înfulecă cu mare poftă rucola înainte de prânz. Nu vrei să contribui și tu la popularizarea acestei fraze?

Când vine vorba de micul dejun, o farfurie de frunze nu e chiar ce-ți poți dori mai mult. Altfel spus, cei mai mulți dintre noi nu se trezesc cu o mare poftă de brocoli și kale („ummmmm, ce bună ar fi niște sănătate pe tavă!”).

Și totuși, să-ți începi ziua cu o salată nu e deloc o idee proastă. Din contră! Cele mai multe salate îți asigură o doză bună de antioxidanți, fibre și fier. Toate aceste substanțe te energizează pentru tot restul zilei și îi dau un avânt considerabil creierului tău.

În plus, poți foarte bine să savurezi un mic dejun pe bază de salată care nu te face să te simți ca un hipster trist îndrăgostit de mâncarea exagerat de sănătoasă. Iată deci cinci rețete delicioase pentru micul dejun care pot fi o bună motivație să te dai jos din pat diminatea și să-ți începi ziua foarte bine dispus.

  1. Salată de cartofi dulci

„Un bol de salată delicioasă la micul dejun este cea mai bună modalitate pentru a-ți mânca porția zilnică de  crudități încă de la începutul zilei”, ne spune Elizabeth Shaw, MS, RDN, CLT, CPT.

Așează în castron spanac și dovlecel (sau zucchini) crude și cartofi dulci copți. „Această combinație îți oferă o combinație excelentă de fier, vitamina A și fibre”, mai spune Shaw.

Adaugă un ou ochi și o mână de fistic tocat care să te sature rapid. „Gălbenușul oului e o sursă delicioasă de colină (care îmbunătățește funcția cognitivă) și biotină (care îți întărește părul și unghiile), în timp ce fisticul conține fibre, proteine vegetale, precum și polifenoli și grăsimi bune pentru inimă”, spune Shaw. O să te simți sătul până la ora prânzului iar plăcerea gustului îți va asigura buna dispoziție.

2. Salată de somon afumat

„Taie mărunt chifla ta preferată (de preferat din făină integrală), stropește bucățelele cu puțin ulei de măsline și pune-le la cuptor până se rumenesc frumos”.

Scoate-le și pune-le într-un bol – asta va fi baza salatei tale. „Pune deasupra castraveți, ceapă roșie și somon afumat. Deasupra adaugă niște cremă de brânză și un ou poșat” (ou românesc), spune Shaw. Datorită acizilor grași omega 3 din somon, creierul tău va fi în formă maximă pentru tot restul zilei.

 

3. Salată vegană

Dacă simți nevoia de un dulce (sănătos) la micul dejun, bucură-te de opțiunea asta cu citrice și fructe proaspete. „Dressing-ul frumos colorat de avocado, ulei de măsline și lămâie verde, cremos și acrișor, contrastează plăcut cu aroma dulce de mango combinat cu avocado, migdale crude și coacăze. Obții astfel o salată inspirată de strălucirea soarelui”, ne spune  Maggie Moon, MS, RDN, autoare a The Mind Diet (Dieta pentru minte). Ca bază a salatei, îți recomandăm să folosești simpla și clasica salată verde.

Mango și coacăzele conțin mulți polifenoli (un tip de antioxidanți). „Frunzele verzi, migdalele și uleiul de măsline ajută la protecția creierului împotriva declinului cognitiv cauzat de înaintarea în vârstă. Le ai pe toate în această încântare pentru micul dejun”, conchide Moon.

4. Salată cu cartofi copți și ouă ochiuri

Salata asta de cartofi dulci o poți face foarte ușor din resturile de cartofi dulci copți pentru cina de aseară. „O treime resturi, o treime bunătate de citrice și o treime ou ochi cu gălbenușul moale… ce-ți poți dori mai mult?”, spune Moon.

Nu-ți fie teamă să folosești rămășițele cinei de noaptea trecută. Combină-le cu niște frunze de baby spanac. Adaugă un măr tăiar mărunt și stropește cu vinegretă de oțet balsamic și portocale.

5. Salată de fructe cu iaurt

Uite și o salată fără frunze sau alte verzituri! E însă plină de proteine care o să te mențină în formă psihică excelentă pe tot parcursul zilei.

„Baza o poți face din quinoa fiartă, peste care adaugă un topping de fructe și iaurt. Preferința mea personală e o salsa de fructe îndulcită natural cu suc de struguri”, spune Shaw.

Fibrele din quinoa și fructe îți vor asigura senzația de sațietate o bună bucată de timp – vei fi de-a dreptul surprins când o s-auzi că s-a făcut ora prânzului. O lingură de iaurt grecesc îi aduce salatei o textură cremoasă ce te va face să te topești de plăcere.

 

SOURCEMen's Health
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here