5 reguli alimentare de incalcat

16 ianuarie 2008

Nu-ti lasa dieta – si stomacul – oropsite de aceste mituri ale nutritiei moderne

Previous1 din 5Next
Poți folosi tastele ← →

Nu-ti lasa dieta – si stomacul – oropsite de aceste mituri ale nutritiei moderne

Treaba stă cam așa:

Un client care vrea să ducă o viață mai sănătoasă, angajează un tip ca mine, adică un nutriționist, care îl va ajuta să-și îmbunătățească dieta. Analizez ce mănîncă în fiecare zi, dau note preferințelor lui culinare, apoi creăm împreună un plan alimentar care se potrivește cît mai bine stilului său de viață și scopurilor lui. După puțină vreme, clientul se simte și arată mai bine – avem ceea ce se numește un client fericit.

Aici încep problemele. După ce în cercul lui prieteni se află că are un nutriționist, clientul meu fericit e supus unui interogatoriu continuu. “Da\’ nutriționistu\’ ăsta al tău n-a aflat că supa de vită provoacă în multe cazuri cancer?” “Cum, cartofii nu cauzează diabet?” “N-ar trebui să-ți spună și să consumi mai puțină sare, ca să previi tensiunea arterială?”

Recunosc, acest gen de mituri îmi fac munca mult mai dificilă. Asta deoarece dezinformările în legătură cu alimentația ajung să îi zăpăcească complet pe bărbații care încearcă disperat să mănînce mai sănătos. Din fericire, în următoarele minute vei fi lămurit de date științifice. Iată 5 mituri de nutriție complet aiuristice pe care le poți ignora de-acum înainte.

Mitul nr. 1: “Aportul mare de proteine e periculos pentru rinichi.”

Originea mitului: Prin 1983, cercetătorii au descoperit că un aport mare de proteine crește rata filtrării glomerulare – pe scurt, RFG. Gîndește-te la RFG ca la cantitatea de sînge filtrată de rinichii tăi într-un minut. În urma acestei descoperiri, mulți oameni de știință au tras concluzia că un RFG mai mare e un factor de stres pentru rinichi.

Previous1 din 5Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți