5 motive pentru care TREBUIE să mănânci iaurt!

0
699

Editate de Lila Battis. Adaptare de dr. Silviu Zărnescu. Foto: Levi Brown.

Studii recente sugerează că probioticele din iaurt pot combate boli mortale, pot împiedica apariția răcelilor de sezon și îți pot întări sănătatea digestivă. Ia un borcan și citește.

Remediu natural

Iată trei moduri prin care bacteriile din iaurt îți mențin sănătatea.

Caută B. Lactis

Ce face Luptă contra alergiilor. Cei care au consumat zilnic B. Lactis timp de opt săptămâni și-au înjumătățit simptomele nazale.

Cum acționează Cercetătorii cred că B. Lactis scade activitatea leucocitelor producătoare de histamină, fapt ce reduce sensibilitatea la alergeni.

Îl iei din Iaurturile Activia

 

Caută L. Casei Shirota

Ce face Tratează răceala. Cerce­tătorii japonezi spun că cei care consumă zilnic L. Casei Shirota și-au revenit cu 31% mai rapid după infecțiile respiratorii.

Cum acționează Această tulpină bacteriană are rol în creșterea activității celulelor „natural killers“, care țintesc și distrug virusurile responsabile de răceală.

Îl iei din Băuturile probiotice de tip Actimel

 

Caută L. acidophilus plus B. Lactis

Ce face Îți ajută ­intestinele. Cei care suferă de consti­pație și au consumat ambele tulpini au avut o ameliorare de 62% a simptomelor.

Cum acționează Bacteriile pot scă­dea pH-ul din tubul digestiv și astfel pot crește activitatea neurotransmițătorilor, determinând contracții ale intestinelor.

Îl iei din Chefir ­simbiotic de la Lactis

 

Luptă cu glicemia

O simplă gustare îți oferă o promisiune de nerefuzat: iaurtul te poate proteja de apariția diabetului zaharat de tip 2. Noi cercetări din Anglia arată că persoanele care au mâncat o treime de cană de iaurt zilnic au avut un risc cu 28% mai mic de a face diabet de tip 2, comparativ cu cei care nu au consumat deloc acest aliment. Oamenii de știin­ță cred că mixul de vitamine, minerale și probiotice din iaurt ajută la stabilizarea glicemiei. Și, mai mult, achinonele – un tip de vitamina K conținut de alimentele fermen­­­­ta­­­­­­te – pare să aibă un rol de bază în îmbunătăți­rea sensibilității la insulină.

 

Blochează inamicul digestiei

Probleme cu stomacul? O recenzie publicată în PLOS One sugerează că probioticele pot ameliora opt tipuri de neplăceri digestive, inclusiv diareea și intestinul iritabil. De fapt, bacteriile prietenoase ar reduce riscul însumat al tuturor simptomelor cu 42%, afirmă cercetătorii, datorită capacității lor de a combate patogenii din intestine. Un amestec din mai multe tulpini a fost cel mai eficient, ameliorând neplăcerile cu 83%. Alege iaurturile care conțin mai multe tipuri de culturi vii active.

22% dintre bărbați consumă iaurt cel mult de două ori pe lună.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here