5 alimente care luptă împotriva bolilor cardiovasculare

0
1058

De K. Aleisha Fetters. Adaptare de Oana Popa. Foto: Sam Kaplan.

Afine

„Inflamația pereților arteriali poate crește riscul de infarct“, spune cardiologul Adam Skolnick, de la NYU Langone Medical Center. „Poți combate acest proces consumând cel puțin o cană de afine pe zi“, spune el. Acestea conțin antioxidanți, adevărați eroi în lupta împotriva inflamațiilor. Dacă nu găsești afine proaspete, poți folosi fructe de pădure congelate. Amestecă-le în cerealele de dimineață sau consumă-le cu iaurt.

Sfeclă roșie

„Aceste rădăcinoase violete eliberează în sânge compuși benefici numiți nitriți, ce contribuie la dilatarea vaselor de sânge și la îmbunătățirea fluxului sangvin“, spune dr. Skolnick. Potrivit unui studiu din revista medicală Hypertension, aceste beneficii au dus la scăderea tensiunii și rigidității arteriale la persoanele hipertensive. Poți cumpăra de la supermarket sfeclă roșie prefiartă și ambalată. Tăiată mărunt, poate fi amestecată în salate sau shake-uri.

Nuci

Migdalele, alunele de pădure și nucile pecan sunt toate benefice. Persoanele care consumă câte un pumn de nuci de cel puțin cinci ori pe săptămână se confruntă cu un risc de boli cardiovasculare cu 29% mai redus decât cei care evită nucile, arată un studiu din New England Journal of Medicine. Nucile conțin grăsimi benefice, proteine și fibre. Consumă nuci crude, fără sare, mixuri de nuci și pastă de nuci pentru a avea o inimă sănătoasă.

Pește gras

Somonul, sardinele, heringul și tonul slab, la conservă, sunt pești bogați în grăsimi Omega-3 care pot îmbunătăți capacitatea cardiacă, în timpul efortului fizic. „De două ori pe săptămână, mănâncă o porție de pește de mărimea smartphone-ului tău“, spune medicul Heather Garza de la Clinica de Cardiologie Preventivă Stanford. La prânz, înlocuiește salata de pui cu conserve de ton sau somon.

Legume cu păstăi

„Imaginează-ți că ­fasolea și lintea sunt pline ochi de fibre solubile. În intestinul tău, fibrele solubile se leagă de acizii biliari bogați în colesterol, eliminându-i din corp“, spune medicul Kate Patton de la Cleveland Clinic. Propune-ți să mănânci 5-10 grame de fibre pe zi; o cană de legume cu păstăi conține între două și șase grame. Folosește fasole neagră din conservă, cu ceapă roșie, coriandru, zeamă de lime și sare, pentru un sos salsa sănătos.

Articol preluat din ediția de decembrie 2016-ianuarie 2017.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here