Rehidratarea dupa efort

26 octombrie 2011

Ai ieșit de la sală cu un singur gînd în minte – să îți iei apa și să îți potolești mistuitoarea sete? Este și normal – în timpul execițiilor fizice, elimini o cantitate importantă de apă – ca să-ți faci o idee, după o oră de efort intens ai nevoie de la 400 pînă la 600 de ml de apă în plus față de norma zilnică.
 
Însă nu doar apa poate fi singura alternativă de hidratare corectă. Specialiștii aduc în discuție tot mai des laptele și beneficiile acestuia.
 

Ai ieșit de la sală cu un singur gînd în minte – să îți iei apa și să îți potolești mistuitoarea sete? Este și normal – în timpul execițiilor fizice, elimini o cantitate importantă de apă – ca să-ți faci o idee, după o oră de efort intens ai nevoie de la 400 pînă la 600 de ml de apă în plus față de norma zilnică.
 
Însă nu doar apa poate fi singura alternativă de hidratare corectă. Specialiștii aduc în discuție tot mai des laptele și beneficiile acestuia.
 
“Laptele înlocuiește sodiul pierdut prin transpirație și ajută organismul să rețină mai bine lichidul. De asemenea, laptele furnizează proteinele de care au nevoie copiii pentru dezvoltare musculară și crestere, elemente care nu sînt găsite în alte băuturi.”, recomandă doctorul nutriționist Șerban Damian.

Laptele conține apă în procent de aproximativ 85%, fiind astfel o variantă excelentă de hidratare a organismului. În același timp, conține calciu și fosfor – două elemente ce se pierd prin transpirație și care, după cum recomandă specialiștii, este bine să fie recuperate în primele 24 de ore după sesiunea de efort fizic.
 
O rată a deshidratării de doar 1% poate induce o scădere de 15 % a performanței, manifestată prin frecvență cardiacă mărită, temperatură corporală crescută și capacitate mai redusă de efort.

Află mai multe beneficii ale laptelui de la specialiști în fitness și nutriție pe www.bealapte.ro!

 



Categorii: Noutăți

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!