4 zile până la debutul Red Bull Romaniacs 2016

0
99
Red Bull Romaniacs

Urmează apoi patru zile în munţi care le vor aminti concurenţilor, de la toate cele cinci clase, de ce Red Bull Romaniacs are reputaţia unei curse în care simplu fapt că ajungi la finiş trebuie privit că o victorie.

La clasa Gold, cea cu traseul cel mai dificil, şi acolo unde sunt porţiuni pe care este greu să le parcurgi chiar şi la pas, se înregistrează o prezenţa record.

Aproape 50 de rideri au decis să îşi testeze limitele şi să înfrunte una dintre cele mai dure zile din istoria hard-enduroului. Este vorba de joi, 14 iulie, când frecvenţa secţiunilor dure va fi una care îi va stoarce de energie.

Până să ajungă în off-road riderii au de trecut peste show-ul urban. Calificările pentru Prolog încep la ora 08:30 dimineaţă, iar primii 35 de rideri de la clasele Bronze, Silver şi Gold vor concura în finalele de la ora 17:00. Traseul de pe Bulevardul Coposu din Sibiu este iarăşi o opera de artă neconvenţională schiţată de Andy Fazekas şi echipa să, iar riderii clasei Gold vor intră prima dată în contact cu el luni, 11 iulie (ora 13:00), când vor avea o scurtă sesiune de ”recunoaştere”.

Cine va întrerupe dominaţia britanică?

Jonny Walker şi Graham Jarvis sunt iarăşi favoriţi la câştigarea titlului, însă spaniolul Alfredo Gomez are şanse să întrerupă dominaţia britanică.

Din 2011 încoace doar Jarvis şi Walker au câştigat, iar dacă mai socotim şi victoria lui Jarvis din 2008, atunci este clar că britanicii au cucerit Red Bull Romaniacs. Cei doi rideri din arhipelag au în total şase victorii din 12 posibile. Într-un clasament al naţiunilor, Franţa se află pe locul doi cu patru titluri.

Dacă Gomez va obţine titlul anul acesta, noul coechipier al lui Jonny Walker de la KTM, va deveni primul spaniol care câştigă cel mai dificil raliu hard enduro din lume.

Riderii români

14 enduristi din România au decis să îşi măsoare forţele cu riderii veniţi din alte 45 de ţări (anul acesta sunt prezenţi concurenţi de pe toate cele şase continente locuite). Zsolt Varga şi Ervin Kovacs vor concura la clasa Gold. Dacă Zsolt este un debutant la această categorie, cel mai bun rezultat al sau fiind locul 11 la Silver în 2014, Ervin Kovacs a terminat deja raliul la clasa Pro (fosta denumire a clasei Gold), iar în 2012 a izbutit chiar să ajungă la finiş cu al şaptelea timp.

Emanuel Gyenes rămâne singurul rider din lume care a concurat şi a terminat toate ediţiile desfăşurate până în prezent. Sătmăreanul are inclusiv două victorii la clasa Expert, podium la Silver şi finişuri la Pro.

Din păcate, pentru că se focusează pe rally-raid fiind o prezenţa constanţa în Dakar unde a şi câştigat raliul de două ori la Maraton, nu mai are timp să se antreneze pentru duritatea traseelor de la Gold. Sportul a evoluat atât de mult în ultimii ani datorită migrării către enduro extrem a piloţilor din trial, încât acum nu poţi participa la Gold dacă nu îţi dezvolţi abilităţi de trial.

Romeo Dunca, un endurist cu podium la clasa Expert a Red Bull Romaniacs, revine anul acesta şi a decis să îi arate fiului sau, Dan, ce înseamnă cel mai dur raliu hard enduro din lume. După Cristi, Dan este al doilea fiu al lui Romeo care vine să trăiască această aventură extremă. Pentru că Dan se află la prima participare, Romeo a decis să concureze alături de fiul sau la clasa Bronze.

Printre riderii români care vor concura în acest an îi mai găsim pe: Marcel Butuza (podium în Dakar 2012 clasa Maraton), Alexandru Dumitrescu, Radu Sardarescu, Răzvan Avramescu, Laszlo Szigyarto, Cristian Ionescu, Ştefan Dobrescu, Flavius Bot şi Cătălin Pavel.

”Enduro for România”

La ediţia din acest an a Red Bull Romaniacs, în cadrul proiectului „Enduro for România” se organizează un târg de echipament şi suveniruri din lumea enduroului extrem. Fondurile strânse vor fi donate Spitalului Judeţean Sibiu, secţiilor de neonatologie şi prematuri, pentru achiziţionarea unor aparate de screening (pulsoximetre) pentru detectarea precoce a malformaţiilor congenitale de cord.

„Malformaţiile congenitale cardiace sunt cele mai frecvente anomalii congenitale detectate la vârstă de nou-născut, având o incidenţa de 6-9 la 1.000 de nou-născuţi vii. Dintre acestea 17% sunt malformaţii congenitale cardiace care evoluează cu cianoză, putând fi detectate cu uşurinţă prin examen clinic. Nu toate malformaţiile congenitale cardiace prezintă simptomatologie (cianoză evidenţă clinic sau sufluri cardiace) în perioada neonatală, iar scurtarea duratei de spitalizare după naştere în ultimii ani scade rată detectării acestor anomalii cardiace, crescând riscul depistării tardive, atunci când se instalează insuficientă cardiacă şi scad considerabil şansele de supravieţuire.

Majoritatea cazurilor de malformaţii congenitale cardiace critice pot fi depistate prin examen clinic şi pulsoximetrie, confirmate prin ecocardiografie şi pot beneficia de tratament provizoriu cu prostaglandină E până la internarea într-un serviciu de chirurgie cardiovasculară învederea corectiei chirurgicale paliative sau corective.” – Livia Ognean, Medic Primar Neonatologie

Cum te poţi alătură cauzei:

Venind la Prologul Red Bull Romaniacs şi achzitionand ce îţi place de la târgul ”Enduro for România”. Poţi găsi echipament second-hand de care ai nevoie, suveniruri Red Bull Romaniacs, echipament şi obiecte semnate de vedetele din hard enduro. Dacă nu găseşti ceva pe placul tău, atunci poţi dona ce suma consideri.

Târgul ”Enduro for România” îl găseşti în zona de acces către Prolog, cum mergi din direcţia hotelului Ramada şi ajungi lângă riders paddock.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here