Vei deveni gras, urit si prost

24 octombrie 2007

Vei deveni gras daca lasi mincarea sa se amestece. Uita-te la farfuria pe care o ai in fata. Seamana cu o imbratisare in timpul unui dans lent? Carnea si piureul sint nedespartite? Copanul de pui se afunda in gramajoara moale de spanac? Atunci cind alimentele se ating e semn clar ca ti-ai pus o portie prea mare.Trebuie sa umbli la cantitați, pina cind vei putea vedea și urme ale existenței farfuriei printre mincare. Asta nu inseamna ca trebuie sa trișezi și sa-ți maninci cina de pe un platou.

1-422poza-interior.jpg

Vei deveni gras daca lasi mincarea sa se amestece. Uita-te la farfuria pe care o ai in fata. Seamana cu o imbratisare in timpul unui dans lent? Carnea si piureul sint nedespartite? Copanul de pui se afunda in gramajoara moale de spanac? Atunci cind alimentele se ating e semn clar ca ti-ai pus o portie prea mare.

Trebuie sa umbli la cantitați, pina cind vei putea vedea și urme ale existenței farfuriei printre mincare. Asta nu inseamna ca trebuie sa trișezi și sa-ți maninci cina de pe un platou.

Nu ai o panglica de masurat

Masoara-ți talia in fiecare dimineața. Ține minte, greutatea corporala nu-ți spune mare lucru despre cantitatea de grasime. insa linia taliei este un instrument exact: crește burta, crește și procentul de grasime. “Fa chestia asta timp de doua saptamini, pe stomacul gol, dar dupa ce ai fost la toaleta”, recomanda specialistii in domeniu. Nu, ei nu se refera la sex – dar este valabil și pentru asta.

Ai jucat libero in liceu

Ca sa faci fața efortului, ai mincat din plin. Ai inghițit zeci de vaci și sute de kilograme de piine. Ai grija, pentru ca e o perioada in care se dezvolta obiceiurile alimentare care te vor bintui mai tirziu, in viața de adult. Dar faptul ca ai jucat in echipa liceului sau ca ai facut sport la facultate n-ar trebui sa te transforme intr-un fost sportiv cu exces de greutate. Trebuie doar sa faci puțina mișcare (astfel incit organismul tau sa-și aduca aminte de vremurile de altadata) și sa mai reduci caloriile. Și sa dormi, pentru ca n-ai cum sa maninci in somn.

Nu exagera, insa. Fotbalul poate fi periculos atunci cind nu-l practici des și cind forțezi deposedari prin alunecare. Iar incheieturile tale n-au chef de așa ceva. Daca te accidentezi, nu vei mai putea face mișcare și te vei ingrașa la loc. Sfatul nostru e sa alegi niște exerciții fizice care te solicita mai puțin, dar care topesc grasimea mai repede. inotul e ideal pentru asta. inotul alaturi de niște fete frumoase e chiar și mai indicat. Oricum, nimeni nu mai joaca azi pe postul de libero.

Nu ridici greutați

Daca nu tragi acum de fiare, mai tirziu nu vei mai putea sa te plimbi țanțoș prin oraș. O sa alergi dupa femei intr-un scaun cu rotile. Iar intr-o dimineața ploioasa, o sa aluneci la colț de strada, o sa-ți rupi șoldul și vei sta la pat pentru tot restul vieții, urmarind știri și seriale, in timp ce te intrebi de ce ai fost pedepsit de Providența. Pe masura ce imbatrinești, rata metabolismului tau scade cu 5% la fiecare zece ani, ceea ce inseamna ca, pina vei atinge virsta de 80 de ani, masa musculara se va reduce și ea cu 40-50%.

In același timp, procaentul de grasime va crește de la 12 la 22 sau mai mult. Singura soluție este sa ridici greutați. Ofera-te voluntar sa muți mobila vecinei de dedesubt (poate mai obții și altceva in afara de mușchi). Cu cit ridici mai mult, cu atit arzi mai multa grasime. Ține-o tot așa și o sa ajungi sa-ți duci in brațe nepoții.

Vei deveni urat daca…

Este important sa ati cum previi aparitia uritirii, ingrasarii sau instalarea prostiei. Detalii, in MH de iulie.



Categorii: Lifestyle

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți