Știrile pe care trebuie să le afli – acum!

0
129

Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrații: Catherine A. Moore.

Cum pot duce pastilele la diabet

Abuzul de antibiotice crește riscul de diabet de tip 2, au descoperit cercetătorii danezi. Acestea pot modifica echilibrul microorganismelor din -stomac și schi-mba nivelul sensibilităţii la insulină şi al toleranţei la glucoză. Ia pastile pentru o infecție bacteriană gravă doar la recomandarea medicului.

Tratează inima cu leacul care crește în copaci

Într-un studiu din Spania, persoanele care au mâncat cel puțin un kiwi pe săptămână au avut valoarea colesterolului HDL (bun) cu opt procente mai mare și nivelul trigliceridelor (grăsimi rele din sânge) cu 16 procente mai mic, față de cei care au consumat mai puțin. Conținutul de antioxidanți din kiwi poate juca un rol important.

Bea o ceașcă de viață lungă

Iată doza perfectă de cafea. Un studiu întins pe 28 de ani arată că în rândul persoanelor care au băut trei-cinci cești pe zi au existat mai puține decese cauzate de boli cardiovasculare (19 procente) și diabet (24 de procente). Cafeaua naturală conține mulți compuși benefici precum acidul clorogenic, un antioxidant puternic.

A fost un infarct miocardic?

E posibil să fi avut unul și să nu fi realizat. Când 1.800 de bărbați au fost scanați, 40 de procente dintre cei care aveau cicatrici lăsate de un infarct miocardic nu știau că suferiseră unul. Consultă medicul dacă simți durere în piept, greață, oboseală inexplicabilă ori disconfort la nivelul gâtului, mai ales dacă ai  peste 50 de ani.

Protejează-te!

Rata bolilor cu transmitere sexuală este în creștere. Un studiu de la Centrul American de Control al Bolilor arată că ratele infecției cu chlamydia sunt cele mai mari de până acum, gonoreea a crescut cu 10 procente din 2010, iar sifilisul aproape s-a triplat din 2000. Explicații plauzibile, potrivit dr. Bradley Stoner de la Universitatea Washington din St. Louis: aplicațiile de dating – ca Tinder – care te scot din cercul tău social și o relaxare privind protecția anti-SIDA.

O moștenire a fumatului 

Tutunul nu îți afectează doar corpul, ci și ADN-ul spermei. Dacă fumezi, riscul ca urmașii tăi să dezvolte cancer de ochi, numit retinoblastom, e de șapte ori mai crescut, potrivit cercetătorilor din India. Dacă mesteci tutun, riscul e de cinci ori mai mare. Un tratament pentru acest cancer: îndepărtarea chirurgicală a ochiului.

Perele te ajută să slăbești

Consumatorii de pere cântăresc cu aproape patru kilograme mai puțin decât persoanele care evită acest fruct, chiar dacă aportul caloric în ambele grupuri este egal, spune un studiu realizat pe 24.800 de oameni. De asemenea, sunt cu 35% mai puțin expuși la obezitate. O posibilă explica-ție ar fi conținutul bogat în fibre al perelor – cu circa 30%  mai mare decât cel din mere.

Respiră mai ușor: comandă peștele zilei

Consumul de pește îți poate reduce șansele de a face boli de plămâni. Persoanele care au mâncat patru sau mai multe porții de pește pe săptămână au avut un risc cu 29 de procente mai mic de bronhopneumopatie cronică obstructivă (BPOC). Aportul bogat în pește indică, de asemenea, o dietă mai sănătoasă, care ajută la combaterea BPOC.

Mănâncă încet pentru a slăbi

Mesele luate în grabă pot duce la îngrășare. Într-un studiu japonez, indicele de masă corporală al persoanelor care mâncau repede a fost cu 1,8 puncte mai mare, în medie, decât al celor care au mestecat încet. Atunci când îți înfuleci hrana, creierul nu primește la timp semnalul că ești sătul și riști să te supraalimentezi.

Verifică-ți pulsul din pantaloni

Dacă ai probleme cu penisul, mergi la control. Într-un studiu, cercetătorii au descoperit că bărbații cu disfuncție erectilă (DE) au risc mai mare cu 70 de procente de a muri în următorii opt ani decât cei cu membrul „activ“. DE poate fi cauzată de nivelul mărit de colesterol, hipertensiune, diabet și poate fi simptom timpuriu de boală cardiovasculară.

Mai multe motive ca să rămâi acasă

Cu cât gătești mai mult acasă, cu atât e mai mic riscul de a face diabet, arată un studiu de la Harvard. Persoanele care au preparat 11-14 mese pe săptămână și-au redus riscul cu 13 procente față de  cele care au gătit șase sau mai puține feluri de mâncare. De ce? Folosești mai puține ingrediente nesănătoase decât bucătarii din restaurante, spun cercetătorii.

Vasectomia poate duce la mai mult sex

Bărbații care au recurs la această procedură au avut parte de mai mult sex pe lună decât tipii care nu au făcut-o. „Explicația e incertă, dar o posibilitate ar fi că partenera nu-și mai face griji cu privire la o sarcină ori la efectele secundare ale anticoncepționalelor“, spune autorul studiului, dr. David Guo.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here