Știrile pe care trebuie să le afli – acum!

0
601

Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrații: Catherine A. Moore.

Fii atent la cicliști

Într-un studiu din Boston, aproape unul din trei cicliști nu era atent în intersecțiile aglomerate, spun cercetătorii de la Universitatea Tufts care au monitorizat traficul. Ce anume îi făcea să nu fie atenți la drum? Căștile și alte dispozitive auditive, precum și telefoanele, sucurile și pungile de cumpărături.

Mergi pentru un abdomen definit

Dacă ții sub tensiune mușchii abdominali în timp ce mergi, îți poți proteja -spatele. Bărbații care au aplicat acest truc într-un studiu au fost capabili să-și încordeze mușchii abdominali importanți cu 69 de procente mai mult decât atunci când mergeau normal, ceea ce ajută la stabilizarea coloanei.

Carbohidrații rafinați pot hrăni cancerul

Participanții la un studiu al căror meniu avea cel mai mare indice glicemic au avut un risc cu 49 de procente mai mare de cancer pulmonar, față de cei cu mese cu IG scăzut. O concentrație mărită de zahăr în sânge favorizează factorii de creștere de tip insulinic care ajută la dezvoltarea și divizarea celulelor canceroase.

Cancer de piele unde n-ajunge soarele

Cazurile de melanom rectal și anal printre bărbați au crescut anual cu cinci procente între 1992 și 2011. Acest tip de cancer de piele e rar, dar e deseori diagnosticat în stadii târzii. Cauza creșterii este incertă. Mergi la doctor dacă observi modificări ale funcției intestinale, sângerare, durere ori mâncărime.

Un motiv bun pentru a urca scările

Urcatul scărilor îți poate proteja creierul pe măsură ce îmbătrânești, arată un nou studiu. Când cercetătorii au examinat RMN‑urile pacienților, ei au descoperit că vârsta creierului s-a diminuat cu aproape șapte luni pentru fiecare etaj urcat zilnic pe scări. Încă nu s-a stabilit cum s-a ajuns la acest beneficiu, dar cui îi pasă? Urcatul scărilor arde și caloriile, așa că avem numai de câștigat.

Somniferele pot ucide

Supradozajul letal cu benzodiazepine a crescut de patru ori între anii 1996 și 2013. Aceste medicamente, care includ valium, xanax sunt administrate și pentru anxietate. E posibil ca interacțiunea medicamentelor pentru somn cu alcoolul să fi contribuit la această creștere.

Pedalează pentru mai multă masă musculară

Pentru a crește în dimensiune, fă exerciții cu greutăți și mergi pe bicicletă. Pedalatul stimulează răspunsul -anabolic la antrenamentul de rezistență, arată cercetătorii suedezi. Bărbații fără o rutină de antrenamente care au pedalat înainte să meargă la sală și-au mărit fibrele musculare de tip I și II cu 28 de procente.

Alimente care cresc puterea de concentrare

Vrei să fii atent? Nu mânca același lucru. Participanții la studiu care și‑au diversificat meniul zilnic au avut un scor mult mai bun la testele vizuale și la cele de atenție auditivă decât cei mofturoși. Fructele, legumele și cerealele integrale sunt surse bune de antioxidanți care pot îmbunătăți funcția creierului și pot încetini declinul cognitiv.

Mergi cu spatele ca să fii mai rapid

Într-un studiu, bărbații care au introdus mersul cu spatele în programul lor de antrenament și-au îmbunătățit timpul de alergare cu aproape trei procente. Altă cercetare arată că alergatul înapoi ajută la echilibru și oferă rezistență la accidentări. Data viitoare, folosește exercițiul drept o încălzire de zece minute.

Băuturile dulci și artrita

Persoanele care au băut suc de fructe ori băuturi carbogazoase cu sirop de porumb bogat în fructoză, de cinci sau mai multe ori pe săptămână, au un risc triplu de a suferi de artrită, comparativ cu cele care au consumat foarte puțin. Digerarea zaharurilor poate produce molecule inflamatorii care migrează dincolo de intestine, către articulații și țesuturi.

Exercițiu vechi, beneficiu nou

Arta mișcărilor tradiționale chine-zești, precum tai chi și qi gong, reduce tensiunea arterială sistolică cu o medie de nouă puncte, arată un studiu. Pacienții și‑au îmbunătățit, de asemenea, simptomele depresiei și au scăzut nivelurile de colesterol rău și trigliceride. Mișcările lente favorizează vindecarea și calmează mintea, potrivit cercetătorilor.

Prevenirea diabetului

Pierderea câtorva kilograme te ajută să eviți diabetul, spune un studiu din Cell Metabolism. Când obezii cu rezistență la insulină au slăbit cinci procente din greutatea corporală, un marker al sensibilității la insulină s-a ameliorat cu zece procente. Chiar și cea mai mică scădere în greutate îmbunătățește modul în care celulele adipoase manevrează insulina.

Articol preluat din ediția de iulie-august 2016.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here