Social media joacă un rol important în epidemia de obezitate

0
1083
Copiii aleg să mănânce alimente mai bogate în calorii dacă văd că același lucru îl fac și starurile lor preferate din social media. 
Copiii aleg să mănânce alimente mai bogate în calorii dacă văd că același lucru îl fac și starurile lor preferate din social media. 

Marea Britanie, la fel ca Statele Unite, se confruntă cu o epidemie de obezitate. În 2017, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) a clasificat Marea Britanie drept cea mai obeză națiune din Europa de Vest.

Cum au ajuns britanicii să dețină acest loc fruntaș de care să nu fie deloc mândri? Cercetări recente arată că social media deține partea sa de responsabilitate.

Studiul la care ne referim este realizat la Universitatea din Liverpool. Rezultatele arată că acei copii care le văd pe starurile lor preferate din social media consumând dulciuri sau alte alimente nesănătoase și cu ridicat conținut caloric sunt predispuși a face ei înșiși alegeri alimentare nepotrivite.

Aflăm de la BBC că echipa de cercetare i-a împărție pe cei 176 de copii participanți la studiu în trei grupe și a prezentat fiecărei grupe imagini diferite din social media. Astfel, copiii au urmărit imagini cu personalitățile lor preferate (care au milioane de followers) promovând gustări nesănătoase, sănătoase, sau alte produse ne-alimentare.

Ziarul Independent ne spune că după ce au văzut acele imagini, copiilor li s-a oferit o gamă variată de gustări dintre care puteau să aleagă, atât sănătoase cât și  mai puțin sănătoase: struguri, morcovi, ciocolată sau bomboane.

Ce au ales copiii? Nu avem datele exacte, dar ce știm sigur e că cei care văzuseră imaginile cu alimente sănătoase au consumat în medie 448 de calorii. Ceilalți însă, indiferent dacă urmăriseră promovarea unor alimente sănătoase sau a unor produse nealimentare, au mâncat doar 357 de calorii, cu 26% mai puțin.

„Știm că dacă le arătăm copiilor o reclamă tradițională la băuturi, preferința lor pentru băutura respectivă va crește. Am vrut să testăm reacția lor la noua categorie de celebrități, respectiv cele din social media”, spune Anna Coates, primul autor al studiului. „Acum că am demonstrat că alegerile copiilor sunt influențate de starurile din mediul online, vrem să investigăm dacă ei realizează faptul că, în multe cazuri, celebritățile sunt plătite pentru promovarea produselor”, a mai adăugat ea.

Tot de la BBC mai aflăm că, în urma publicării studiului, Prof. Russell Viner, președinte al Colegiului Regal de Pediatrie și Sănătatea Copilului, a cerut guvernului să aibă în vedere reglementări suplimentare pe care să le includă în strategia de comabetere a obezității infantile.

„Este esențial ca cei mici să fie protejați de publicitatea pentru junk food, no doar la TV ci și în mediul online, unde își petrec mare parte a timpului”, a spus Viner. „Companiile pot alege un public țintă pentru reclamele pe care le prezintă în social media, ceea ce le permite celor responsabili să le restricționeze încât să nu pericliteze sănătatea copiilor”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here