Secretele somnului perfect la bărbați

0
923

Femeile și bărbații dorm la fel sau în mod diferit? Specialiștii spun că în mod diferit, iar aceste diferențe apar mai ales în ceea ce privește calitatea somnului. Se pare că sforăitul este unul din factorii care afectează calitatea somnului, iar această problemă apare mai ales la bărbați. Sforăitul este o cauză a insomniei, poate apare pe fondul unei boli, poate fi asociat cu apneea de somn. Din cauza sforăitului apare deficitul de somn iar consecințele acestuia sunt stările de somnolență din timpul zilei și hipertensiunea arterială.

Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii austrieci, bărbații dorm mai bine singuri. Dr. Gerhard Kloesch spunea despre bărbați faptul că: ,,lipsa de somn duce la creșterea nivelului de hormoni de stres în cazul bărbaților și le reduce abilitatea de a rezolva teste cognitive simple a doua ziˮ. Stresul produce tulburări de somn și deci afectează calitatea somnului. Pentru a avea un somn de calitate bărbații trebuie să facă sport seara pentru a se elibera de stres.

Pe de altă parte somnul bărbatului alături de o femeie nu este chiar odihnitor, acesta este posibil să se trezească de multe ori pe noapte și astfel programul lui de somn să fie afectat. Dacă nu dormi suficiente ore pe noapte, a doua zi te trezești cu dificultate și poți fi obosit. Hormonii de stres sunt ,,ucigașii somnuluiˮ, provoacă tensiune în organism, dureri de stomac și creșterea tensiunii arteriale. În general oamenii se odihnesc mai bine singuri pentru că astfel dorm mai profund și mai liniștiți.

Pentru a reduce stresul, bărbații trebuie să găsească modalități de eliminare a acestuia. Dacă au nevoie de un somn liniștit, cea mai bună soluție este să doarmă singuri, astfel nu vor avea somnul tulburat, nu se vor trezi în timpul nopții și se vor putea odihni mai bine și mai mult. În caz contrar, tulburările de somn care apar le pot provoca somnolență în timpul zilei, slăbiciune, dureri de cap, nervozitate, reducerea capacității de concentrare și a performanței în muncă.

Se spune despre bărbați că dorm mai bine dacă fac sex. În timpul actului sexual se eliberează hormonul dragostei – oxitocina – care va crea apoi senzația de somn. Aceasta este explicația faptului că bărbații adorm destul de repede după ce au orgasm, somnul apare din cauza creșterii nivelului de hormoni eliberați în organism. Cercetătorii spun că nivelul acestor hormoni este de 5 ori mai mare după orgasm. Totuși, un bărbat, indiferent dacă face sau nu sex, dacă doarme pe timpul nopții lângă o femeie este posibil să fie trezit din somn din diverse motive (din neatenție sau din cauza sforăitului) și astfel să nu se poată odihni suficient.

Handsome young man in bed

Un alt lucru important pentru bărbați despre care spun cercetătorii este purtarea unei lenjerii de corp de calitate sau renunțarea la aceasta în timpul somnului. Alan Pacey, un profesor de la Universitatea Sheffield din Marea Britanie, expert în fertilitatea masculină, spunea faptul că: ,,bărbații care își cresc temperatura testiculelor prin purtarea lenjeriei de corp strânse pot avea materialul seminal mai sărac și de o calitate mai proastă în comparație cu bărbații care au testiculele mai reciˮ. În concluzie, potrivit studiului realizat de cercetători, bărbații ar trebui să doarmă goi în pat sau să aleagă o lenjerie de corp mai largă – cum sunt boxerii – pentru a-și proteja capacitatea de a procrea sau pentru a preveni problemele legate de fertilitate.

Pentru a dormi bine contează și camera în care dorm bărbații, aceasta trebuie să fie bine aerisită, să aibă un pat confortabil, cu o saltea de calitate și o lenjerie de pat realizată din material din fibre de bumbac, din in sau mătase. Pentru a cumpăra un astfel de produs pot analiza Oferta de Lenjerii de pat de pe CumparaMisim de pe Internet, care comercializează cele mai bune lenjerii de pat simple și duble pentru dormitor.

Pentru a avea un somn de calitate bărbații trebuie:

  • să evite băuturile care conțin cofeină după-amiaza (cafea, ceai negru, cola)
  • să nu mănânce mult seara
  • să nu bea alcool în exces înainte de culcare
  • să facă puțin sport în fiecare zi
  • să evite stresul
  • să nu facă efort intelectual seara
  • să-și creeze o atmosferă plăcută în dormitor.

Somnul de calitate este foarte important pentru orice om, pentru că are efecte benefice și reparatorii asupra întregului organism, de aceea este bine de încercat orice soluție pentru combaterea insomniei sau a somnului agitat.

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here