Fitness de casă

24 octombrie 2013

Cum îl ajută activitățile casnice pe Gabriel Drogeanu să se mențină în formă

shutterstock_82517527

Ce se-ntâmplă: exercițiile casnice cu aspiratorul îmi provoacă febră la mușchii fesieri. Chiar am vrut să duc aparatul la service, căci în manualul de utilizare nu spune nimic, dar absolut nimic, despre această grupă musculară. Am zis apoi să filmez un testimonial și să cer bani de la producător: „De când mi-am luat aspiratorul B****, viața mea s-a schimbat complet. Fesierii și-au recăpătat forma din tinerețe și primesc săptămânal cereri în căsătorie. Din partea ambelor sexe!“ În cele din urmă m-am rezumat la a-mi aștepta soția cu casa tot mai curată. De unde febra la fesieri? E simplu. Poziția clasică de lucru cu aspiratorul îmi cauza dureri în zona lombară, așa că am renunțat la extensia furtunului, am înfipt duza cea mai îngustă direct în primul segment și adun praful din poziția de „mersul piticului“. Adică stau pe ciuci, cum se mai spune în anumite medii neacademice, cum ar fi în mediul culturilor de porumb. La fel am procedat și cu mopul: l-am pus pe foc și efectuez lucrările tot în mersul piticului – pe parchet cu o cârpă din bumbac 100%, pe gresie cu o lavetă. Găleata o manevrez, logic, cu mișcări similare îndreptărilor. Rezultat: curățenie impecabilă + febră musculară la fesieri. Și, pentru că nu mă mulțumesc cu puțin, am elaborat un circuit de exerciții alternative care se pot executa la domiciliu ori în jurul casei, cu mijloace minime și cu beneficii, vei vedea, extrem de complexe.

Când vii de la piață
Câte o sacoșă plină în fiecare mână lucrează deja mușchiul trapez. Dezvoltat excesiv, însă, trapezul dă un aspect inestetic, de robot la o firmă de pază și protecție. Ca să atenuezi senzația, trebuie să umfli puțin umerii. Pentru asta vei saluta lumea ridicând în lateral, în mod repetat, mâinile ocupate cu câte un săcotei de cartofi. La început, doar prietenii. Sau măcar doi-trei dintre ei. Treptat, forța te va ajuta să saluți pe toată lumea.

Când ajungi acasă
Este posibil ca soția să aprecieze, în sfârșit, eforturile tale. Te va atrage în dormitor, sufragerie ori baie. Este vremea să lucrezi, în sfârșit, abdominalii, eventual chiar pe covor sau pe gresie – dacă tot sunt curate, de ce să nu profiți? Atenție la amorul desfășurat în picioare, care, fără o încălzire prealabilă, poate afecta coloana. În funcție de înălțimea partenerilor, de imaginație și de răbdare, poate fi, însă, un bun exercițiu pentru lombari și coapse. Se recomandă multiple repetări.

Pe scări
Despre folosirea scărilor în locul liftului am mai vorbit cu altă ocazie. Personal, treptele mi-au adus coapse puternice, dar și o admiratoare insistentă care m-a bombardat cu SMS-uri și telefoane, plus cine știe câte fane mai timide care n-au îndrăznit să se afirme. Coborârea – fără grabă! – fortifică, de asemenea, fesierii. Sau „patefonul“, cum spune un bun prieten, instructor de fitness.

Pe lângă casă
În satul bunicilor, sat de pietrari din nordul Dobrogei, am întâlnit un bătrân care avea în zona bicepsului o bilă de mușchi la vreo 60 de centimetri diametru, dobândită în urma exercițiilor cu ciocanul în cariera de granit. Din păcate, el lovea doar cu dreapta, astfel că pe stânga rămăsese cu un modest și inestetic 30. Ideea e limpede: vorbim despre simetrie. Indiferent că lucrezi cu acul sau cu barosul, încearcă să folosești ambele brațe în mod egal.

La vecini
Locuiești la casă, iar alături s-a construit o vilă cu piscină? Ești norocos! Îți poți lucra gambele ridicându-te să privești la vecina care face topless. Ocazie cu care îi oferi nevestei o satisfacție în plus, mărturisindu-i că vecina e cam nasoală, are silicoanele prea mari și un soț incredibil de urât.

În ziua nunții
Ești necăsătorit? Însoară-te urgent și respectă tradiția: treci pragul apartamentului cu proaspăta soție în brațe. Fă și câteva flexii pentru biceps. E simplu! Spui „Da!“ și brațele tale vor fi mai puternice. Atenție, se știe că rutina diminuează efectele exercițiilor. De aceea, e indicat să te căsătorești mai des. Acum depinde și de scopul urmărit. Vrei masă musculară? Cam la o lună îți iei o soție tot mai corpolentă. Vrei definire? Te însori mai des.

La ceas de seară
Trec peste flotările care îți vor întări pectoralii, presupun că le știm cu toții. Cu tricepsul avem noi o problemă. Acum, însă, datorită circuitului meu, avem și soluția! Recomand exercițiile cu cărți. Mulți dintre noi obișnuiesc să citească seara, înainte de culcare. Spre bucuria iubitelor, care s-au săturat să stăm cu ochii în televizor, la filme de artă. Ei, dacă tot citim în pat, atunci să citim întinși pe spate. La fiecare paragraf parcurs, executăm câteva extensii ale brațelor. Sigur, vei spune că sunt prea ușoare cărțile. Nu-i nimic, nu trebuie să forțăm. La început, câteva volume cu rețete: pui cu legume, brânză slabă, orez și alte vegetale. Ulterior, creștem nivelul de dificultate cu niște volume mai grele: un Hegel, un Kant, alternativ. Pentru avansați, sunt binevenite edițiile în germană.

Ilustrație: Shutterstock



Categorii: Lifestyle

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți