DUATLON. Tipsuri de la un Campion.

0
872

Începe sezonul competiţional de duatlon şi triatlon şi dacă te dai cu bicicleta şi alergi ocazional, poate eşti atras şi de acest gen de competiţii multi-sport, în care parcurgi toate probele la acelaşi concurs.

De la cine puteam să cerem un sfat, dacă nu de la mutiplul campion naţional, Ciprian Bălănescu, neînvins în ultimii 12 ani. L-am intrebt cum trebuie să ne prezentăm la startul unei asemenea competiţii şi dacă ar fi la îndemână oricui să concureze. Dar iată mai jos interviul:

Cum să abordezi un DUATLON.

– Ciprian, care este următoarea cursa pe care o pregăteşti şi la care vei lua startul?
– Următoarea cursa pentru mine va fi Campionatul Sud-Est European de Duatlon; concursul va avea loc sâmbătă această, în dată de 22 aprile, lângă Bucureşti, la Buftea. M-am pregătit intens pentru acest concurs, am două titluri de campion balcanic la duatlon şi vreau să îmi apar poziţia. Practic, Campionatul Sud-Est European este fostul Campionat Balcanic, dar extins.

– Pentru acest duatlon, de când te focusezi şi îţi pregăteşti ziua startului?
– Acest concurs (Campionatul Sud-Est European de Duatlon) reprezintă totodată pentru mine deschiderea sezonului competiţional 2017. Fiind una dintre competiţiile importante din acest an, pregătirea am început-o gradual din luna ianuarie, culminând cu un cantonament în Portugalia.

Obiectivele sunt diferite pentru fiecare competiţie în parte, iar forma de vârf ţi-o stabileşti pentru cele mai importante competiţii. Duatlonul de la Buftea este o competiție importantă, cred că toţi sportivii care vor lua startul la această cursa vor dori să câştige la general sau la categoria lor de vârstă.
– Ce sfaturi le-ai da sportivilor amatori care vor participa la Campionatul de la Buftea? Cunoşti traseul de concurs şi i-ai putea sfătui cum să se echipeze, ce să mănânce şi cum să-şi pregătească starea psihică.

– Pentru a fi cât mai relaxat înaintea startului, ideal ar fi să avem toate lucrurile necesare pregătite dinainte (bicicletă reglată, pantaloni şi tricou de alergare, adidaşi alergare, ochelari bicicletă, cască bicicletă, pantofi bicicletă, elastic de prindere a numărului de concurs, gel energizant). Pregătite cu cel puţin o zi înaintea concursului.

În ziua concursului recomand să mănânce cu 2-3 ore ore înaintea startului pentru a fi cât mai eficient în timpul cursei.
Starea psihică la mine e în concordanţă cu starea fizică, cu cât sunt mai bine pregătit şi în formă, psihicul meu e mai puternic.

– Cum se obişnuieşte sau se adaptează organismul de la o proba de alergare la altă de ciclism şi invers? Este nevoie de un antrenament specific?
– Doar prin antrenament specific se poate ajunge la rezultatele dorite, la început este important să combini cele două probe cât mai des pentru a obţine o îmbunătăţire vizibilă a performanţelor. Cea mai grea este trecerea de la ciclism la alergare, şi de aceea recomand sportivilor aflaţi la început de drum că după fiecare tură de bicicletă să facă şi o alergare uşoară de 10-15 minute.

– La Buftea se organizează în vara şi trialtonul, vei participa şi la triatlon? Dacă da, ce obiective ai?
– Obiectivul meu este acelaşi că la fiecare cursa: să câştig! 🙂

– Mult succes şi ţie şi tuturor celor care se simt competitivi şi participa la astfel de concursuri! Vom veni la Buftea să va încurajăm. 😉



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here