Din ce stofă eşti făcut?

23 martie 2015

39 – Procentul cu care scade riscul de accidentare dacă alternezi două sau mai multe perechi de pantofi de alergat.

MH0314_BUL_CAR_01

De Michael Easter. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Claire Benoist

Se pare că adepţii triatlonului iubesc suferinţa: ei ar putea avea un prag al durerii mult mai ridicat şi ar fi mai puţin speriaţi de durere decât persoanele sedentare, arată un studiu din Israel. „Antrenamentul de anduranţă te face mai rezistent în faţa durerii, întrucât îţi depăşeşti limitele în mod constant“, spune autorul studiului, Ruti Defrin. „Poate că oamenii atraşi de triatlon sunt din naștere mai rezistenţi la durere. Ambele variante sunt plauzibile.“ Ca să obţii rezultate mai bune, spune-ți ceva pe durata antrenamentelor solicitante. Un studiu britanic recent arată că repetarea unei mantre motivaţionale îți îmbunătățește rezistența cu până la 18%.

Protejează-ţi genunchii

Te încurcă rău, însă ruptura de ligament încrucișat anterior (LIA) nu e sfârșitul carierei sportive, arată un studiu din revista Sports Health. Dintre jucătorii de NBA care au avut nevoie de o reconstrucţie a LIA, 98% au revenit pe teren după un an. „Ruptura poate avea loc dacă ai picioarele slăbite ori instabile“, spune Bill Foran, antrenor la Miami Heat’s. „Ca să-i întăresc pe jucători, îi pun să facă mişcări precum fandări sau îndreptări cu haltera şi urcări pe stepper.“ Alege două mişcări şi fă trei seturi a câte 10 repetări, de trei ori pe săptămână.

Potolește-ți foamea

Ține-ți poftele în frâu. Intervalele intense ar putea să-ți scadă apetitul, arată o cercetare din Australia. Bărbații care au efectuat o sesiune de sprinturi extrem de dificilă au consumat mai puține calorii în următoarele 38 de ore comparativ cu cei care au făcut un antrenament continuu, la intensitate moderată. Secretul acestora: o rată de antrenament-odihnă de 1:4. De exemplu, mergi pe o bicicletă staționară și fă sprinturi cât de intens poți timp de 15 secunde, apoi antrenează-te în ritm normal 60 de secunde. Repetă timp de 30 de minute.



Categorii: Lifestyle

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți