Cum slăbești când ai un program haotic

0
1538

De Valentina Nicolae. Foto: Greenmind Studio.

Am stat de vorbă cu Bogdan, scenarist la Vocea României și prezentatorul emisiunii Life Couch de la ‘AListMagazine, ca să aflăm cum a reușit să slăbească atât de repede.

Înainte să povestească aventura în care a dat jos 20 de kilograme într-un timp atât de scurt, Bogdan Nicolai ține să menționeze evenimentul care l-a făcut să se îngrașe, pentru că nu a avut mereu o problemă cu greutatea. „M-am lăsat de fumat și, din cauza gestului de a fuma, creierul îmi cerea să înlocuiesc țigara cu altceva. Și am sărit pe frigider. Mâncam zi-lumină.“ O remarcă mai în glumă, mai în serios pe care i-a adresat-o Andreea Esca, șefa lui de la ‘AListMagazine, l-a făcut pe Bogdan să-și reconsidere puțin greutatea și statutul. „Măi, tu faci emisiuni pe Internet și știi că ecranele sunt mici la telefoane, la tablete și nu mai încapi. Adică, dacă erai la televizor, nu era o problemă.“ Dar pentru Bogdan a contat și sănătatea, chiar dacă inițial s-a hotărât să slăbească din rațiuni estetice. „Mi-am amintit cum eram cu trei ani în urmă când mă mișcam repede, nu oboseam când urcam scările. Când ai 20-25 de kilograme în plus, înseamnă că ții un copil de 10 ani în cârcă. Era și un film de groază cu chestia asta.“

Sfatul lui Bogdan pentru cei care vor să slăbească este să se pregătească psihologic pentru primele două săptămâni, care au cel mai mare risc de recădere în vechiul stil de alimentație. Vestea bună, spune el, este că partea grea a lucrurilor durează foarte puțin. După această perioadă, devine totul mai ușor. Un alt lucru de reținut este să nu rupi ritmul odată ce ai reușit să te obișnuiți cu un program. „Dacă faci pauză două-trei zile, sigur vrei s-o faci și pe a patra, și pe a cincea, și așa trec luni de zile în care n-ai mai ajuns la sală și te îngrași.“

Renunță la zahăr. Primul pas pe care l-a făcut Bogdan a fost să renunțe la zahăr. Nu a consultat vreun medic înainte să se apuce de slăbit, a preferat să se informeze singur. A văzut un documentar despre cât de nociv este zahărul pentru organism și asta l-a convins să și-l scoată complet din dietă. „Îți explica foarte clar de ce sunt copiii din America obezi și cât de mult zahăr e în tot ce mâncăm. Am intrat apoi într-un supermarket și nu-mi venea să cred că, de fapt, ești înconjurat de zahăr. Cade zahărul pe tine. Totul în jur este numai zahăr.“

Personalizează-ți antrenamentul. Bogdan nu și-a angajat un antrenor personal, din cauza programului foarte haotic. Spune că nu a vrut nici să irosească timpul cuiva, nici să-și piardă el banii. A lucrat, însă, cu un profesionist, în trecut, și a reținut anumite exerciții și ordinea lor. În principiu, explică el, a luat-o logic: „Ca să slăbești, trebuie să alergi foarte mult“. Așa că el petrece 30-60 de minute pe banda de alergare, primele cinci minute fiind de mers, pentru încălzire, apoi face abdomene și își lucrează spatele, brațele și pieptul pentru încă 60 de minute.

Personalizează-ți dieta. Bogdan a încercat să nu se abțină de la foarte multe mâncăruri. Într-adevăr, a eliminat complet din dietă zahărul post-procesat, iar carbohidrați s-a străduit să consume doar o dată pe săptămână. Însă mai important pentru el a fost să nu simtă întregul proces de slăbire ca pe o povară. Așa că a continuat să mănânce carne, lactate, ouă, legume, doar că în cantități reduse. De asemenea, nu a amestecat la o masă mai multe alimente: „Dacă la una dintre mese mâncam carne, încercam să n-o combin cu garnituri“.

Nu mânca seara. Chiar dacă ai o activitate dezordonată, este important să nu mănânci după ora șase seara. Bogdan s-a ținut de această regulă chiar și în cele mai grele momente. De exemplu, într-o noapte era la poker cu prietenii și au comandat o pizza. „Arăta absolut genial și eu sunt foarte pofticios.“ În ciuda poftei și a insistențelor prietenilor de a gusta, Bogdan s-a abținut. Momentul acela l-a făcut pe cel mai bun prieten al lui să fie mândru de el: „Dacă poți să te abții de la pizza asta, clar vei putea slăbi“.

Păcălește timpul. Bogdan și-a cultivat diferite rutine ca să nu simtă cum se scurge timpul la sală. De pildă, muzica e importantă: „Cu cât e mai dinamică, cu atât ți se pare mai ușor ce faci. Dacă asculți lălăială, te adoarme.“ Recomandă Prodigy sau o muzică pe versuri, care să-ți distragă atenția. În plus, poți să urmărești documentarele care rulează la televizor. Un obicei al lui Bogdan care i-a mirat pe colegii lui de antrenament a fost că lua broșuri, chiar și cu fast-food-uri, și acoperea ecranul benzii de alergat, ca să nu mai vadă cum trece timpul.

Styling: Elisabeta Gedő. Grooming: Ioana Covali. Tricou, pantaloni scurți și pantofi sport adidas. Ședință foto realizată la Bodyshape Transformation Centre.

Articol preluat din ediția de decembrie 2016-ianuarie 2017.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here