Cum să rămâi calm și concentrat în zilele în care ești oribil de ocupat

0
684
stres

Așa că ne-am adresat unui număr de cinci bărbați pe care îi admirăm – doctori și cercetători de succes ale căror liste de activități sunt la fel de impresionante ca CV-urile lor – pentru a afla cum se descurcă atunci când sunt sub presiune. Câțiva dintre principalii consultanți Men’s Health ne dezvăluie secretele lor.

PUNE SĂNĂTATEA PE PRIMUL LOC

David L. Katz, M.D. 
Director Fondator, Centrul de Cercetare pentru Prevenire Yale-Griffin

Dr. Katz practică aceeași abordare holistică pe care o și promovează. El are o dietă pe bază de plante, face sport în fiecare zi, nu fumează și nu bea în exces și încearcă să doarmă suficient.

Iată una din tehnicile sale preferate de atenuare a stresului: Își îmbrățișează soția și copiii.

Dacă toate aceste obiceiuri sănătoase par dificil de pus în practică, Dr. Katz spune că de fapt ele creează un efect de bulgăre: „Dacă dorm bine, am suficientă energie pentru sport, care la rândul său îmi diminuează nivelul de stres și îmi ascute mintea. Deseori problemele mi se rezolvă singure în cap în timp ce fac sport”.

NU IROSI ENERGIE PE LUCRURI CARE SUNT ÎN AFARA CONTROLULUI TĂU

Travis Stork, M.D. 
Medic de urgență; moderator, The Doctors

„A fost foarte ușor să mă las copleșit la începutul carierei mele, dar am învățat să-mi canalizez energia pe lucrurile pe care le pot controla și să nu-mi bat capul cu cele pe care nu le pot controla”, spune Dr. Stork, care lucrează în cele două lumi în care presiunea e imensă, medicina și televiziunea.

Când lucrurile sunt extrem de stresante, își concentrează atenția spre interior pentru a se regrupa. „Îmi rezerv de câteva ori pe zi niște momente în care respir adânc, iar asta mă ajută mult”, spune el.

Dr. Stork face sport în fiecare zi, chiar și când e depășit de situație. „Secretul meu: Am început să merg la muncă pe bicicletă când aveam douăzeci de ani, și până în ziua de azi merg aproape oriunde pe bicicletă – la muncă, la sală sau la cumpărături”.

PREGĂTEȘTE-TE FOARTE BINE

Mark S. Wolff, D.D.S., Ph.D.
Dentist de familie în Stony Brook, N.Y.; profesor la Facultatea de Medicină din cadrul Universității New York

Strategia lui Dr. Wolff pentru reducerea stresului la muncă este simplă: „Mă bazez pe faptul că știu foarte bine ce fac – mai bine decât mulți din cei din jurul meu”, spune el. „Devorez revistele de specialitate din domeniul meu de expertiză”.

Desigur, oricine poate fi prins pe picior greșit la un moment dat. Iar atunci când se întâmplă asta, Dr. Wolff, încă o dată, are o soluție simplă și fără stres: „Sunt pregătit să spun „Nu știu, dar voi afla””.

Recunoaște că nu face atât de mult sport și că doarme mai puțin decât și-ar dori, în principal datorită programului său foarte solicitant – iar asta probabil știți și voi cum e. Așadar, dacă lucrurile o iau razna, profită de orice moment.

„Încerc să merg pe jos la muncă și să urc pe scări”, spune el. „Asta mă ajută să mă concentrez. În plus, atunci când pot, îmi rezerv timp pentru lucrurile care îmi plac, de exemplu să fac reparații prin casă sau la barcă, să lucrez în grădină, să construiesc ceva sau să repar motorul”.

RECUNOAȘTE CĂ EȘTI STRESAT, APOI TRECI MAI DEPARTE

Adnan Nasir, M.D., Ph.D.
Dermatolog în Raleigh, N.C.

Înainte ca Dr. Nasir să încerce măcar să diminueze stresul pe care îl resimte într-o anumită situație, încearcă să îl înțeleagă.

„Cred că nu este suficient să spui pur și simplu că o situație este stresantă sau copleșitoare”, spune el.

Dacă te gândești la detalii, poți să pui stresul în perspectivă, iar mintea ta se va ușura.

„Ce anume provoacă stresul?”, se întreabă el. „Termenele limită? Sarcinile multiple? Cum mă face asta să mă simt? Anxios? Deranjat? Copleșit?”

Apoi are o discuție cu sine însuși despre situația respectivă, începând prin a recunoaște că da, este stresantă – dar și gestionabilă.

„Apoi îmi țin un mic discurs motivațional – ceva de genul „Poți să faci asta” sau „N-ai de ce să-ți faci griji””. Apoi trece mai departe.

NU SĂRI PESTE NICIUN ANTRENAMENT

Alexander Koch, Ph.D. 
Profesor de tehnici de antrenament la Universitatea Lenoir-Rhyne; Antrenor de haltere al Statelor Unite ale Americii

„Cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este să vă dați seama că, dacă vă faceți timp pentru antrenament, veți fi mai productivi cu toate celelalte lucruri pe care sunteți obligați să le faceți”, spune Koch.

Sportul are o puternică influență de echilibrare a neurotransmițătorilor din creier.

„Un efect al acestui lucru este acela că sportul îmbunătățește concentrarea, prin urmare dacă sar peste antrenamente pentru că sunt „prea ocupat”, descopăr că fac mai puțină treabă la muncă decât aș fi făcut dacă mi-aș fi respectat rutina”.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here