Chestionar: Ești epuizat?

0
882

De Megan DiTrolio. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Guliver/Getty Images.

Ți-am pregătit o listă cu chestii care te obosesc la locul de muncă. Dacă vreuna dintre ele îți sună familiar, poate e timpul pentru o schimbare

• Ești prost plătit, fără să ai vreo garanție de viitor.

• Te-ai săturat de colegii de muncă care pun pe umerii altora povara responsabilității.

• Orice afirmație făcută de șeful tău te face să fierbi de nervi.

→ „Programează o «evaluare 360 de grade» cu departamentul de resurse umane“, spune Jessica Jaffee de la site-ul Glassdoor. Acest feedback vă oferă și ție, și echipei oportunitatea de a analiza atitudinea șefului, în mod confidențial.

• Te-ai plictisit, dar nu vrei să accepți noi provocări.

• Ești un extravertit înconjurat de prea puțini oameni cu care să interacționezi.

→ Ajungi ușor la epuizare profesională dacă personalitatea și sarcinile de serviciu nu se potrivesc, arată studiile. Găsește modalități de diversificare a responsabilităților pentru a se potrivi mai bine cu felul tău de a fi, cum ar fi colaborarea cu colegii de muncă la un proiect.

• Drumul în carieră și formarea ta profesională nu coincid cu jobul mult visat.

→ „Reamintește-ți motivul pentru care ai acceptat postul și urmărește abilități care te pot ajuta să te îndrepți în direcția potrivită“, spune specialistul în cariere J.T. O’Donnell.

• Nu ai su cient timp la dispoziție pentru a-ți îndeplini sarcinile de muncă.

• Gradul de stres crește constant și cu greu se oprește când ajungi acasă.

→ „La sfârșitul ecărei zile de muncă, evaluează-ți stresul pe o scală de la 1 (nicio problemă) până la 10 (haos). Fă asta timp de una-două săptămâni și apoi analizează rezultatele. Dacă mai mult de jumătate din notele tale depășesc scorul 5, nu e sănătos, așa că începe să cauți un alt loc de muncă“, spune O’Donnell.

• Salariul este singura motivație pentru care rămâi.

Dcă ai bifat între 0 și 3 buline: rezistă acolo și speră. 4-6: actualizează-ți CV-ul. 7+: încă nu ți-ai dat demisia?

Alte lucruri utile…

Ghidul tipului modern

De Hugh O’Neill

Regula nr. 26 / Cere-ți scuze

Rezoluțiile de sănătate sunt ușoare; cele care țin de suflet și de minte sunt mai dificile. Începând de astăzi, lucrează mai mult asupra stării de spirit: cere-ți scuze pentru ceva.

Mai întâi, ce ai spune dacă i-ai cere iertare partenerei tale pentru ce i-ai spus la ultima voastră dis­cu­ție mai aprinsă? Poate nu ești genul care să spună des „îmi pare rău“, însă adoptarea unei atitudini de smerenie este un pas important în procesul de maturizare a bărbatului.

Dacă te gândești să adopți atitudinea pasiv-agresivă: „Îmi cer scuze dacă ți-am rănit sentimentele“, las-o baltă. Ai acționat ca un măgar. Îți pare rău. Punct.

Spune-o direct, pe scurt, simplu și sincer. Lasă cuvintele să iasă și te vei simți mai puternic, cu forțe proaspete și poate chiar vei fi iertat. Cel mai important, partenera ta se va simți respectată. Nu e nevoie să fii perfect; ești un simplu bărbat. Dar un individ își confruntă neajunsurile și încearcă, puțin câte puțin, zi de zi, să acționeze mai bine. Ca să-l parafrazez pe legendarul compozitor Leonard Cohen: „Suntem toți niște vase fisurate; pe-acolo intră lumina“.

38% Cu atât riști să răcești dacă cineva din casă este infestat. Spală-te des pe mâini ca să reduci riscul. Sursa: Trends in Microbiology

Articol preluat din ediția de martie 2017.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here