Când îmi iau o mașină „iute”?

7 martie 2008

Sunt multe variante cu adevărate herghelii sub capotă. Cele mai multe sunt foarte scumpe. Iar altele arată în necorcondanță cu bunul gust. Mazda 3MPS ne-a lăsat însă cu oghii midgalați de uimire (poate era de la viteză). Japonezii sunt din nou pe val.

Sunt multe variante cu adevărate herghelii sub capotă. Cele mai multe sunt foarte scumpe. Iar altele arată în necorcondanță cu bunul gust. Mazda 3MPS ne-a lăsat însă cu oghii midgalați de uimire (poate era de la viteză). Japonezii sunt din nou pe val.

Șoferi suntem și vrem în plus!

E de la sine înțeles că după ce ai condus o vreme în oraș, dar mai ales în afara lui, ajungi în situații cînd ți-ai fi dorit ca accelerația să stoarcă mai mult de sub capotă, să ataci curbele puțin mai sportiv, dar fără să simți că ești la limită. Nu sîntem chiar atît de obtuzi încît să-i înfierăm pe cei care tînjesc să țîșnească de pe loc, cu capul lipit de tetieră, fără a fi nici pe departe fanii unei maniere agresive de condus. Dar, ici-colo, cînd ai calea liberă, n-o să mințim pe nimeni, chiar simți nevoia s-arunci cravata și să scoți cravașa. Contează însă ce nechezat se va auzi de sub capotă…

Ce variante sunt?

Dacă vrei să-ți iei o mașină capabilă să-ți ofere plăcerile mai sus enumerate, lista cu variante ar putea părea lungă, dar nu e chiar așa. Opțiunile se învîrt în jurul unor Subaru Impreza, Audi S3 și, cel mai probabil, Ford Focus ST.

Surpriza de la Mazda

Înainte să te urci, o vezi. și nimic nu te trimite cu gîndul la 265 CP – și un Matiz cu toba spartă poate părea mai agresiv la semafor. Aparențele înșală. Deschizi, te urci și brusc se simte un aer de cauciuc încins, de arderi precise și periculoase. Mazda 3 MPS nu putea să se deghizeze la infinit – scaune cu sprijin lateral, sportive, rigide, dar comode, un turometru care se duce spre 8.000 de rotații/minut, pedale de aluminiu etc. Confortul nu are de suferit, fără să aibă o planșă opulentă și nici comenzi complicate. Totul e intuitiv.

Ce știe ea să facă e…

6,1 secunde, fără să lase șanse mai nimănui la “liniușă”. Gîndeștete, are un cuplu de 380 Nm, pe un motor bi-turbo 2.3 MZR, ușor modificat, pe care îl găsești la Mazda 6: 4 cilindri, turbocompresor și injecție directă. Viteză maximă (limitată) – de 250 km/h. Toată forța asta, de 265 CP, e însă doar pe puntea-față. Teoretic vorbind, asta pare a fi mandat pentru dezastru. Dar nu e așa, pentru că soluția a fost limitarea cuplului electronic pe primele două trepte de viteză – descătușarea fiind una animalică, de fiară. Nu vă jucați cu MPS-ul pe asfaltul ud și nici pe piatra cubică – sistemul DSC intervine, dar impresia lăsată e că volanul se zbate să-ți scape din strînsoare.

Sfaturi de urmat

Nu vă grăbiți – o astfel de mașină are plusuri, dar și minusuri…

De ce Mazda 3 MPS:

Performanțele sînt excelente – cele mai bune din clasa ei. Prețul e un atu – dacă stai să faci un calcul simplu, un cal-putere de la MPS costă cam 130 de euro, în timp ce la un simplu Ford Focus (de exemplu) te costă dublu.

Specificații tehnice:
Nr. uși: 5
Nr. locuri: 5
Combustibil: benzină
Cilindree: 2.261
Putere maximă: 265 CP
Viteză maximă: 250 km/h
Consum urban: 13,5
Consum extraurban: 7,5
Consum mediu: 9,7
Lungime/lățime/înălțime: 4.415/1.745/1.465
Volum portbagaj: 346 litri



Categorii: Lifestyle

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!