Bucură-te din plin de vacanță

0
87

De Lila Battis. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Guliver/GettyImages.

49 de zile De atât timp ai nevoie, în avans, ca să găsești o ofertă bună.

Prețul curselor interne scade cu circa șapte săptămâni înainte de zbor, potrivit CheapAir.com. În cazul celor externe, perioada este mai mare – în jur de 80 de zile. „Majoritatea companiilor încep să vândă bilete cu 11 luni anterior unui zbor, însă reducerile substanțiale se fac abia cu patru luni înainte“, spune Jeff Klee, CEO al CheapAir.com. „Așadar, adesea, să faci rezervare prea devreme poate fi totuna cu a o face prea târziu.“ Excepția: dacă planifici ceva de Sărbători sau vrei să mergi la un eveniment, cum ar fi Carnavalul de la Veneția, fă totul din timp.

15Partea din buget estimată pentru cheltuielile neprevăzute.

Să presupunem că vrei să investești în vacanță 1.400 de euro. După ce ți-ai plătit biletul, cazarea și excursiile – și ai alocat o sumă pentru mese și suvenire –, ar trebui să-ți mai rămână vreo 200 de euro. „Mereu apar cheltuieli neprevăzute“, spune Matt Kepnes, autorul cărții How to Travel the World on $50 a Day. S-ar putea să plătești 80 de euro pentru un taxi care să te ducă la hotel sau să dai 40 de euro ca să schimbi camera dublă pe un apartament cu balcon și vedere la mare. Stabilește-ți din timp bugetul și vei evita stresul de mai târziu.

8 zile Durata minimă necesară pentru a te deconecta într-o vacanță.

Este perioada necesară ca să uiți de toate, arată un studiu danez din 2013. Cercetătorii au constatat că oamenii și-au îmbunătățit starea de sănătate și dispoziția abia după o săptămână petrecută departe, atunci când au reușit să uite de muncă. Îți poți crește nivelul de fericire dacă te relaxezi serios. Activitățile care nu presupun să depui un efort, cum ar fi cititul într-un hamac ori trândăveala într-un jacuzzi, au fost asociate cel mai mult cu îmbunătățirea stării de spirit, creșterea nivelului de energie și diminuarea stresului.

5 miligrame Doza de melatonină necesară când zbori într-o zonă de pe alt fus orar.

Melatonina – hormonul care reglează ciclul somn-veghe – te ajută să faci față schim­bă­rilor de fus orar. Luată sub for­ma unui supliment, subs­tanța determină sincronizarea corpului cu ciclul lumină-întuneric de la destinație, arată un studiu grecesc. Dacă parcurgi șase sau mai puține fusuri orare, ia o doză cu o zi înainte de zbor, atunci când în orașul unde vrei să ajungi este în jur de 10 p.m. Dacă parcurgi șapte sau mai multe fusuri orare, ia câte o doză, timp de trei zile, înainte să zbori. Odată ce decolezi, evită cafeina și respectă orele meselor de la destinație.

2 evenimente Numărul maxim de excursii planificate zilnic.

Bărbatul care călătorește după un itinerar bătut în cuie și cu un ghid îndesat în rucsac nu „trăiește“ cu adevărat vacanța. El bifează niște locuri de pe o listă. „Dacă îți planifici fiecare secundă, vei fi stresat“, spune Kepnes. „În călătorii contează necunoscutul.“ Asta înseamnă să explorezi atunci când dai peste o chestie interesantă și să te relaxezi dacă găsești o cafenea pe care ai vrea s-o iei cu tine acasă. Așadar, nu-ți planifica decât jumătate din fiecare zi – câteva activități de două ore sau una singură de patru ore sunt suficiente.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here