Alex Gavan, de la suplu la musculos

0
143

Proiectul: ianuarie-iunie 2007, cresterea masei musculare si a rezistentei la efort. Programul se aplica tuturor celor care au un corp firav, chiar daca subiectul nostru este un alpinist temerar ce a pornit sa cucereasca virfurile montane de peste 8.000 m fara masca de oxigen.

PRIMUL obiectiv a fost, de fapt, imbunatatirea posturii si a
tehnicii de respiratie, abia apoi cresterea masei musculare si a rezistentei la efort. Evaluarea initiala ne-a aratat ca, desi Alex Gavan are o experienta bogata in ascensiunile pe cele mai inalte virfuri ale lumii fara tuburi de oxigen, existau deficiente in ce prives-te postura, tehnica respiratiei, forta si coordonarea miscarilor.

Programul de antrenament:

Inaintea antrenamentelor cu greutati, la banda de alergat sau in bazinul de inot, Alex a luat lectii pentru corectarea posturii si a respiratiei. Este foarte important sa-si foloseasca intreaga capacitate pulmonara in ascensiunile mari, iar acest lucru nu se poate realiza decit prin exercitii specifice.

Consultantul nostru in acest domeniu este Cori, instructor certificat ACE si absolventa a cursurilor “Stott Pilates” in Toronto, Canada. Exercitiile au fost alese astfel incit sa lucreze grupele mari de muschi, punind accent pe echilibrarea grupelor antagoniste. Ordinea, numarul de repetari, pauzele intre serii si tempoul antreneaza muschii, dar si organismul, in general, pentru ascensiune.

Barbatul de pe coperta lunii ianuarie 2007, Alin Lupsa, este partenerul de antrenament al lui Alex. Misiunea lui Alin este aceea de a-i monitoriza rezultatele si in acelasi timp sa se asigure de corectitudinea executiilor si de maxima implicare a subiectului.

Cresterea in greutate:

Inca de la inceput proiectul a avut ca obiectiv cresterea fortei si a rezistentei. Masa musculara de la care porneam era foarte mica, de asemenea si rezervele de tesut adipos. in cazul lui Alex grasimile nu reprezinta “personajul negativ” din poveste, ba din contra, o rezerva foarte utila de energie si in acelasi timp un material “izolant” la temperaturi extreme.

Iata ceva nou: avem nevoie si de grasime. in timp ce majoritatea programelor de nutritie si antrenament sint orientate spre a elimina stratul de grasime de sub piele, noi urmarim acumularea unei cantitati de grasime de 2-3 kilograme, echivalind cu aproximativ 15.000-23.000 de kilocalorii, suficient pentru a rezista citeva zile chiar si fara mincare, fara a pierde din masa musculara, atit de utila in efortul deosebit care urmeaza.

Este important insa ce tip de grasime va acumula in aceasta perioada si zonele unde ea se va depune. Pentru aceasta, Alex urmeaza un program special de nutritie si antrenament, adaptat strict scopurilor sale, avind un rol prin excelenta functional, nu estetic.

Cresterea masei musculare este un rezultat secundar al antrenamentelor pentru imbunatatirea fortei, orientate spre acele grupe musculare care sa-i asigure alpinistului ascensiuni rapide si sigure. O crestere grabita a greutatii ar fi fost in detrimentul performantei, corpul avind nevoie de o perioada de adaptare.



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here