9 investiții pentru sănătate

23 martie 2015

Urmează planul nostru și obține cel mai mare profit – o viață mai lungă.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

De Joe Kita. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Deklofenak/Fotolia.com

Pui bani deoparte pentru pensionare. Bravo ție! Însă, în caz de deces prematur, soția ta și viitorul ei soț sunt cei care se vor bucura de fondurile voastre comune. Iată o idee mai bună: redirecționează o parte din economiile tale și investește în alte bunuri. În loc să cumperi acțiuni la Bursă, investește în modalități de a scădea riscurile fluctuațiilor prezente în propria sănătate și de a rămâne fără bani când ți-e lumea mai dragă. Te asigurăm că, datorită acestei abordări, vei trăi suficient de mult cât să te bucuri de banii de pensionare pe care îi ascunzi atât de bine. Vorba aceea: „Cei bogați investesc în timp, cei săraci în bani“. Să începem…

1. Vizitează Clubul Mediteraneean

O vacanță care îți schimbă viața poate să ți-o și salveze. „Mergi într-o călătorie în Toscana sau oriunde pe țărmurile Mării Mediterane“, spune dr. Stewart Fogel, un medic pensionat care a profesat în Pittsburgh. „Vei testa o dietă care s-a dovedit a fi cea mai bună pentru o viață îndelungată. Dacă vei trăi experiența pe propria piele, vei rămâne mult mai impresionat decât dacă ai asculta poveștile cuiva, așa că vei fi mai tentat să adopți acest stil de viață.“

Iată ce trebuie să știi: un studiu publicat anul trecut în revista New England Journal of Medicine arată că persoanele care au adoptat dieta mediteraneeană, bogată în pește, fructe, legume, ulei de măsline, nuci și chiar vin roșu, și-au diminuat cu circa 30% riscul de infarct miocardic, atac cerebral și deces cauzat de boli de inimă. Oamenii de știință consideră că numeroase nutrimente funcționează ca o echipă, reducând inflamațiile și oxidarea din corp. Este unul dintre cele mai ample studii despre dietă efectuate vreodată. Dacă în următoarea vacanță nu ajungi în Italia, măcar cumpără-ți cartea Totul despre dieta mediteraneeană, de Connie Diekman și Sam Sotiropoulos (emag.ro, 39 lei).

2. Angajează un nutriționist 

Ai un medic de familie, un stomatolog, poate chiar un cardiolog, dar s-ar putea să omiți unul dintre cei mai valoroși consultanți – nutriționistul. Obiceiurile alimentare nesănătoase și obezitatea pot pune temelia unor boli, așa că sfaturile nutriționale sunt esențiale. Important e să apelezi la un specialist cu pregătire academică în unul din domeniile: biologie, anatomie, medicină, farmacie. „Consultă un nutriționist de fiecare dată când îți faci analizele de sânge sau mergi, pur și simplu, pentru un consult de rutină, așa cum ai merge la medicul de familie“, spune Scala, fost nutriționist pentru echipa olimpică de schi a SUA. Discută rezultatele așa cum ai face-o cu medicul tău, mai ales dacă te-ai îngrășat ori ai remarcat vreo schimbare. „Dacă ai tensiunea ridicată, de exemplu, medicul ar putea să-ți prescrie pastile când, de fapt, 85-95% din cazuri pot fi ținute sub control sau chiar ameliorate prin intermediul dietei“, spune Scala.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Lifestyle Noutăți

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți