5 sfaturi de care să ții cont după ce te-ai hotărât să adopți un stil de viață mai sănătos

0
798

După câțiva ani în care nu ai fost atent la ce mănânci și în care singura mișcare pe care o făceai era apăsarea pedalei de accelerație și frână în trafic, schimbările ar trebui să fie treptate. Noi îți propunem un ghid pentru un început ca la carte. Iată ce ai de făcut:

 

Alege activități plăcute care implică și mișcare

 

Un abonament la sală este binevenit oricând, însă dacă ai avut o perioadă mai lungă de sedentarism, ar trebui să alegi pentru început activități care să-ți placă, cărora să le vezi utilitatea și care să implice și mișcare. Ai o mulțime de posibilități în acest sens, iar noi te sfătuim să găsești o activitate pe care să o faci cu amicii, așa încât atunci când vrei să renunți, să fie cineva care să te încurajeze.

Organizează o partidă de fotbal sau de squash săptămânală cu amicii. E mult mai plăcut decât să stai într-o sală și să tragi de fiare, mai ales că tu ești la început de drum. Cel mai util e să îţi iei bicicleta și să faci câte un drum mai lung în fiecare weekend. Poți, la fel de bine, să mergi cu bicicleta la birou, e mult mai plăcut decât cu mașina, pentru că nu implică așteptatul în trafic. Noi am găsit pe site-ul acesta câteva modele care ne-au atras atenția și suntem siguri că îți vor fura și ție ochii, mai ales cele pliabile, care sunt foarte practice. Odată ce îți iei o bicicletă vei observa câte locuri pline de verdeață vei găsi în jurul orașului tau, vei face mișcare și te vei deconecta.

 

Alege o dietă care să nu forţeze organismul

 

E greu să te concentrezi la treburile de la birou dacă ți-e foame în continuu. Chiar dacă ți se pare că te-ar duce mai repede la rezultate vizibile, curele de slăbire fulger pot să-ți provoace probleme de sănătate, iar de cele mai multe ori odată ce le termini începi să pui la loc kilogramele.

Medicii ne spun că necesarul zilnic de calorii depinde de mai mulţi factori, printre care şi greutatea. Este recomandat să îţi calculezi necesarul zilnic de calorii folosind un tool online. Numărul necesar de calorii crește dacă depui mult efort fizic și poate ajunge până la 3.000 de calorii. Dacă mănânci o singură salată și un iaurt degresat riști să te simți extenuat și slăbit. Optează, în schimb, pentru alimente mai sănătoase, care nu reprezintă calorii goale, lipsite de nutrienți.

Bănuim că știi deja, dar îți vom repeta și noi, că ar trebui să nu mai consumi sucuri acidulate și foarte dulci, prăjeli și mâncare de la fast-food. Carnea slabă la grătar, legumele și fructele sunt prietenele tale cele mai bune și vei putea să gătești o mulțime de feluri delicioase. Când vine vorba despre numărul de mese, este ideal să ai 3 mese și două gustări, iar cea mai bogată ar trebui să fie micul dejun.

Nu există scurtături când e vorba despre un stil de viață sănătos

 

Știm că vrei să vezi rezultate cât mai repede, însă transformarea corpului tău nu va avea loc peste noapte, iar răbdarea este cheia pentru a-ți atinge obiectivele. Nu există soluții minune, aparate care să te ajute să slăbești sănătos fără ca tu să faci mișcare și nici vitamine care să înlocuiască mesele. Nu te lăsa furat de promisiuni de creștere a masei musculare peste noapte fără niciun efort din partea ta. Începe treptat, fii consecvent și răbdător.

 

Stabilește-ți obiective realiste

 

Indiferent de motivele care stau în spatele hotărârii tale de a adopta un stil de viață mai sănătos, vei avea nevoie de niște obiective. Nu te lăsa influențat de prieteni, ci gândește-te la tine, la limitele tale și apoi stabilește-ți o țintă. Te sfătuim să îți propui un țel realist, oricât de mic ar putea să-ți pară.

Nu spune ”voi slăbi 10 kilograme în X zile” sau ”de mâine voi mânca numai legume și fructe”. Stabilește-ți ceva mai ușor de pus în aplicare și care se poate atinge în mai puțin timp.

 

Implementează treptat schimbările de dietă

 

Este foarte important să ții cont de acest sfat deoarece, în caz contrar, s-ar putea să fie doar o minune de trei zile. Schimbările drastice sunt rareori de durată, mai ales când e vorba despre un stil de viață sănătos, care implică mai mult decât o singură acțiune.

În același timp, dacă alegi ca de mâine să mergi și la sală, să mănânci numai legume bio și să te trezești în zori pentru a face niște exerciții fizice de dimineață, odată ce renunți la unul singur dintre aceste noi obiceiuri, s-ar putea să renunți la toate.

Să te menții în formă este mai ușor decât pare, chiar dacă acum ai senzația că ești încă departe de obiectivele tale. S-ar putea să fie o perioadă de căutări până găsești tipul de mișcare potrivit pentru tine, dar ai o mulțime de modalități de a face mișcare din care poți să alegi, de la mersul cu bicicleta până la escaladă sau tenis de masă. Cel mai important lucru este să găsești plăcerea în a face mișcare, în a mânca bine și sănătos și a te bucura de viață fără excese.

Pe tine ce te-a determinat să-ți schimbi stilul de viață și cum îți propui să faci asta?

(P) Articol realizat de biciclop.eu.

Sursa foto: Shutterstock



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here