5 detalii care fac din orice bărbat un simbol al succesului la locul de muncă

0
2001

 

Dacă vrei să ai succes la locul de muncă, primul obstacol pe care trebuie să îl depășești este legat de modul în care te percep cei din jur.

Să faci parte din mulțime poate fi confortabil, pentru că nu ai toate privirile ațintite asupra ta, însă dacă, vrei să avansezi, va trebui să te faci remarcat. Un studiu arată că 68% dintre bărbați se descriu drept introvertiți, atât când vine vorba de relațiile cu persoane de sex opus, dar și în relațiile cu colegii de seriviciu sau cu superiorii.

Dacă vrei ca meritele să îți fie recunoscute, iar șefii să îți aprecieze munca mai mult, este timpul să te faci cunoscut. Iată câteva metode subtile prin care poți atrage atenția și te poți face remarcat la locul de muncă, dar și în viața personală:

Adoptă un stil masculin, care să emane încredere

Primul pas în a-i face pe cei din jur să te vadă cu alți ochi este să ai atitudine și să pari sigur pe tine. Un bărbat care merge cu spatele drept, nu își încrucișează brațele și menține contactul vizual când poartă o conversație pare încrezător, dar și ușor de abordat. La acest capitol, ținuta și stilul te pot ajuta enorm. Nu este nevoie să porți în fiecare zi un costum scump și să fii îmbrăcat la patru ace.

O ținută casual, confortabilă și practică este cea mai bună alegere pentru a face o impresie bună, fie că ai o întâlnire cu superiorii, fie că mergi la un date. De altfel, studiile arată că 57% dintre femei preferă acest tip de look, pe care îl poți aborda extrem de simplu. Poartă o pereche de pantaloni casual, un tricou sau o cămașă și unul dintre aceste sacouri barbatesti, care te fac să arăți bine fără efort. După cum observi, găsești reduceri de aproape 50% la ele și va fi o investiție practică, pe termen lung.

Fii tu însuți în orice situație

Ai observat cum atunci când ești relaxat și te simți în elementul tău emani o atracție magnetică pentru cei din jur? Persoanele văzute drept pozitive, optimiste și amuzante le dau oamenilor impresia că sunt ușor de abordat, distractive și lipsite de aroganță. Poate că îți ia un timp până când să fii tu însuți cu persoanele pe care nu le cunoști prea bine. Adevărul este că ține mai mult de exercițiu și de a trece peste teama de a nu fi plăcut de grupul din care faci parte. Însă autenticitatea este asociată întotdeauna cu sinceritatea, așa că vei fi cu atât mai credibil cu cât ești mai natural și nu încerci să joci un rol sau să le intri în grații celorlalți.

Asta înseamnă să vorbești cu pasiune despre hobby-urile tale, fără să te eschivezi, să pui efort în lucrurile pe care îți place să le faci și să le arăți bunăvoință celor din jur. Să te prefaci a fi altcineva decât ești este o strategie care funcționează pe termen scurt, însă, dacă vrei să fii luat în seamă, adevărata ta personalitate are o putere de atracție mult mai mare.

Ia inițiativa mai des și vino cu soluții la care alții nu se gândesc

Potrivit Forbes, bărbații care vin cu multe idei și au inițiativă sunt mai bine văzuți la locul de muncă. Să iei în piept un proiect de care toți colegii tăi fug arată că ești o persoană responsabilă, care nu se dă înapoi de la a-și asuma sarcini și de la acceptarea unor noi provocări.  Iar dacă simți că te-ai înhămat la mai mult decât poți duce, nu ezita să ceri ajutorul cuiva. În plus, studiile arată că angajații care ies în evidență sunt aceia care își asumă rolul de lideri, chiar și atunci când funcția lor este de execuție.

Pe de altă parte, proactivitatea se referă la dispoziția ta de a găsi soluții pe termen lung, chiar și pentru sarcinile care nu sunt neapărat ale tale. Ține mereu ochii deschiși pentru a identifica oportunități în care soluțiile propuse de tine să dea roade și caută întotdeauna metode prin care să îți extinzi sfera de influență și prin care să te faci cunoscut.

Nu te lăsa prins în conflicte

Bârfele de la serviciu au un efect toxic asupra mediului de lucru, iar dacă te ții departe de ele vei avea numai de câștigat. Este o chestiune de timp până când un coleg află că ai făcut un comentariu răutăcios la adresa lui, iar asta te-ar putea pune într-o situație dificilă. De aceea, este indicat să eviți pe cât posibil conflictele și să te abții de la a-ți exprima păreri dure despre colegi, dacă nu ești capabil să le spui și în față aceste lucruri.

Când te deranjează atitudinea unei persoane de la locul de muncă, o discuție între patru ochi cu colegul problemă are mai multe șanse de a da rezultate. În plus, discreția ta va fi cu siguranță apreciată, iar sinceritatea ta le va confirma că nu au de ce să își facă griji în privința ta, pentru că ești genul de persoană care nu umblă cu jumătăți de măsură și spune mereu lucrurilor pe nume.

Participă la activitățile din afara locului de muncă

Team building-urile sau ieșirile la bere, după încheierea programului, sunt modalități excelente de a-ți cunoaște mai bine colegii și de a socializa cu ei într-un mediu mai relaxat și mai prietenos. Orice persoană este mai destinsă atunci când mintea nu îi mai stă la sarcinile de serviciu, așa că vei reuși să ai conversații mult mai interesante cu colegii de serviciu.

În multe companii se organizează astfel de ieșiri sau excursii la munte, al căror scop principal este sudarea echipelor. Este un fapt demonstrat că oamenii care se cunosc bine între ei colaborează mai ușor și mai eficient, iar munca lor colectivă este mai productivă și are rezultate mai bune. Profită de acest lucru și pentru a identifica oamenii cu care crezi că ți-ar fi cel mai simplu să lucrezi, iar la următorul proiect poate ai ocazia să te alături echipei lor.

Dacă ții cont de aceste sfaturi, vei reuși să ieși din mulțime și să te faci remarcat printre colegii tăi. Acesta este primul pas spre succes, mai ales dacă urmărești să obții o mărire de salariu, o promovare sau să te integrezi mai ușor în colectivul de la serviciu.

 

Sursă foto: Shutterstock/Copyright patrisyu

(P) Articol realizat împreună cu Answear



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here