5 capcane care te îngrașă

0
1408

De Julie Stewart. Adaptare de Oana Popa. Foto: Dan Saelinger.

 

1. Muncești din greu

Dacă ești predispus la îngrășare, amintește-ți că nu ești plătit la kilogram.

Problema legată de job: Prea multe ore de muncă

Oamenii care lucrează mai mult de 40 de ore pe săptămână sunt cu 8% mai predispuși la obezitate, arată cercetările Centrului pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din SUA. Iar dacă mergi des în călătorii de afaceri (ești plecat mai mult de 20 de zile pe lună), riscul de a deveni obez este cu 92% mai ridicat decât dacă ai călători de maximum șase ori pe lună.

Strategii

Prefă-te că plătești tu nota, chiar dacă ai ­liber la deconturi

„Unii își permit să încalce regulile – un pahar în plus, o cină copioasă – când ies la masă cu un client“, spune ­Andrew Rundle, cercetător în problemele obezității, la Universitatea Columbia. Dacă îți faci de cap pe banii companiei la cină, mănâncă salată sau ton la prânz.

Fii mereu în mișcare

Stai în picioare la birou sau la conferințe, programează-ți întâlniri ce presupun mișcare în aer liber, fă‑ți timp pentru sport în programul tău zilnic. Ești prizonier într-o cameră de hotel? Apelează la un antrenament pentru care n-ai nevoie de echipament. Intră pe menshealth.ro/ fitness.

Practică meditația

Orele de muncă peste program te fac să mănânci atunci când nu ți-e foame. Practicarea meditației te poate ajuta. Un studiu publicat în Journal of Consumer Research arată că oamenii care meditează tind să aibă mai puține fluctuații de greutate. Găsești pe iTunes albumul Patriciei Bloom – Mindfulness Practice.

Problemă legată de lipsa jobului: Ai fost concediat

Poate că ai petrecut prea multe ore în birou, ascultând Mindfulness Practice și cugetând la nedreptățile vieții, până când ai fost deranjat de cineva de la resurse umane. Ți-ai pierdut venitul și, drept consecință, riști să iei în greutate, aproximativ 2,5 kilograme pe an.

Strategii

Odihnește-te bine în fiecare noapte

Stresul pierderii slujbei poate duce la ­insomnii, susțin cercetătorii de la Penn State University. Fă sport. Un ­studiu din Sleep Medicine ­arată că persoanele sedentare care s-au ­antrenat timp de șase luni adormeau mai repede, se trezeau mai odihniți și aveau un somn mai odihnitor. De asemenea, anxietatea și depresia au fost reduse.

Formează-ți obiceiuri sănătoase

Asigură-te că ai apă la îndemână în timp ce îți retușezi CV-ul. Participanții la un ­studiu de la Universitatea ­Illinois care au consumat mai multă apă decât alte băuturi au avut un aport mai mic de calorii. Accelerează-ți pulsul și consumă-ți energia făcând, din jumătate în jumătate de oră, două minute de genuflexiuni și fandări.

Pregătește-ți prânzul din timp

Pregătește-ți prânzul de cu seară, ca atunci când erai în câmpul muncii, te sfătuiește nutriționistul Susan McQuillan. Să nu-ți lipsească gustările bogate în proteine, cum ar fi nucile, ouăle fierte tari și pastrama uscată, iar alimentele de tip junk food ține-le departe de casă.



1
2
3
4
5
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here