10 motive sa-ti incepi propria afacere

21 martie 2013

Ideile exista pretutindeni. Unele provin din analize atente ale tendintelor pietei sau nevoilor clientilor, altele apar din discutii sau, pur si simplu, din intamplare. Daca esti interesat sa incepi o afacere in acest an, dar nu stii ce anume, iata cateva sugestii si motivatii care pot duce la succesul dorit

1-shutterstock-113845618.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

PORNESTE O AFACERE INTR-UN DOMENIU „CREATIV“. Studiile arata ca tinerii intre 15 si 25 de ani interesati de meserii creative ar vrea sa isi deschida afaceri in domeniul hotelier sau in domeniul vanzarilor online, in timp ce doar 6% dintre acestia ar dori sa infiinteze un business intr-o zona creativa. Pentru a mari numarul celor care vor sa lanseze afaceri in aceasta zona, au fost lansate proiecte bazate pe fonduri europene prin care sunt oferite cursuri de pregatire pentru tinerii din toata tara si finantari de pana la 10.000 de euro.


INVESTESTE IN AGRICULTURA. Auzim tot mai des: agricultura va fi unul dintre domeniile-vedeta in urmatorii ani. In ceea ce priveste sectoarele cu cel mai mare potential sa dezvolte un avantaj competitiv in urmatorii ani, agricultura este perceputa atat de catre tineri, cat si de catre managerii experimentati ca avand cel mai mare potential de crestere. Aceasta este urmata de IT, sectorul energiei si al productiei de bunuri de consum.


PARIUL ONLINE. Merita sa-l incerci in 2013. Comertul online este o piata in crestere, iar in retail conteaza mult sa te pui in papucii consumatorilor. Iata si un sfat daca te pregatesti sa pasesti pe acest drum: trebuie sa te uiti la clienti si echipa. Cui te adresezi, care sunt asteptarile clientilor si cu cine urmeaza sa satisfaci aceste asteptari. Indreapta-te catre retaileri care nu au vanzari online, convinge-i ca vor iesi din piata daca nu vor face si acest lucru, ca e mai ieftin sa vinzi online. Potentialii clienti sunt toti cei care vand si care nu au inca un canal online.


FII CEL MAI BUN IN DOMENIUL TAU. Fiecare om trebuie sa deschida o afacere in domeniul pe care il cunoaste. Producerea de pantofi, daca asta este ce stii si iti place, este un domeniu nemaipomenit. Furnizarea de continut, daca asta este ce stii si iti place, este excelenta. Daca poti face o gogoasa mai buna decat ceilalti, fa-o. Nu exista anumite domenii mai bune decat celelalte. Daca poti crea un parfum care sa fie altfel, care sa aiba premisele unor vanzari foarte bune, fa-o.


CAUTA UN PRODUS SAU SERVICIU NOU. Gandeste-te cum era viata in urma cu trei decenii. Nu erau pe atunci calculatoare, telefoane mobile sau magazine non-stop. Cheia ideilor de afaceri pentru produse sau servicii noi este identificarea unor nevoi nesatisfacute inca. Piata dispozitivelor de securitate, a aplicatiilor software sau a ambalajelor a explodat in ultimii ani. Azi este varful aplicatiilor pentru telefoanele „smart“. Anul viitor, cine stie? Uita-te in jur si intreaba-te: „Ce s-ar mai putea imbunatati in 2013?“. Intreaba-i si pe altii ce si-ar dori sa existe pentru ei. Concentreaza-te pe un segment de clienti sau de industrie in care te-ai simti confortabil si descopera ce altceva nou ai putea oferi.

     Daca ai adunat destule idei si motivatii de afaceri, pune-le pe hartie. Lasa-ti un timp de gandire ca sa se contureze mai bine. Si fii atent la ce este in jurul tau din perspectiva unui viitor antreprenor. Nu ai vrea sa te avanti cu o idee oarecare inainte sa vezi daca e bazata pe capacitatile si interesele tale si potrivita cu lumea care te inconjoara.
 

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Lifestyle

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți