TELEKOM ROMANIA și LEO BURNETT: Un altfel de social media, cu swap de vloggeri și filter bubble

0
608
Începând cu luna decembrie, cu ocazia lansării ofertei „Video Nelimitat la Cartelă”, Telekom Romania ți Leo Burnett au dat naștere unui nou trend în materie de conținut video în rândul vloggerilor, prin campania „Swap de vloggeri”.
Începând cu luna decembrie, cu ocazia lansării ofertei „Video Nelimitat la Cartelă”, Telekom Romania și Leo Burnett au dat naștere unui nou trend în materie de conținut video în rândul vloggerilor, prin campania „Swap de vloggeri”.

La baza campaniei a stat efectul de filter bubble, care se creează în social media. S-a
observat că algoritmii canalelor de social media analizează istoricul căutărilor și
preferințelor noastre, furnizându-ne, pe baza acestora, conținut similar. În timp, acest tip
de comportament ne întărește anumite idei în defavoarea altora, împiedicându-ne să ne
formăm o opinie obiectivă asupra lucrurilor. Acest fenomen este cu atât mai pregnant în
rândul tinerilor adolescenți care au ca sursă principală de informare social media sau
YouTube în detrimentul canalelor media clasice (TV, print).

Odată cu lansarea ofertei „Video Nelimitat”, Telekom Romania și Leo Burnett au avut
oportunitatea perfectă de a sparge acest filter bubble, prin implicarea vloggerilor și a
audiențelor acestora.

În urma unei analize consistente de date în ceea ce privește audiențele celor mai
influenți vloggeri, au fost identificați cei cu audiențe diferite, cu opinii și preferințe la poli
opuși. După care, pentru o zi, Leo Burnett și Telekom au facilitat un schimb între
aceștia, fiecare având astfel posibilitatea de a se exprima liber pe canalul de YouTube
al unui vlogger complet diferit.

Acest schimb neașteptat de vloggeri a expus audiențele fiecăruia dintre ei la un tip de
conținut nou, care a provocat fanii să iasă din norma cu care erau obișnuiți, și astfel să
fie mai deschiși către opinii și vizuni diferite.

Victor Stroe, Associate Director & Head of Strategy, Leo Burnett Bucharest:
„Pentru Leo Burnett, big data este un focus clar în încercarea de a veni cu un produs
creativ care să pornească din insighturi oferite de cifre. Filter bubble este o problemă
creată de algoritmii din social media, iar soluția a trebuit să vină, evident, tot din această
zonă.”

Ruxandra Rau, Director Brand & Communication Strategy, Telekom Romania:
„Oferta de video nelimitat la cartela Telekom a deschis tinerilor noi oportunități de
comunicare și entertainment. Am vrut ca promovarea acestei oferte să aibă un obiectiv
mai înalt decât simpla implicare sau viralizare. Am vrut să încurajăm „consumul
responsabil de social media”, atrăgând atenția asupra acestui fenomen de filtrare, care
ne poate afecta percepțiile și relațiile cu cei din jurul nostru. Odată conștientizat, ține de fiecare dintre noi să fim atenți și receptivi și față de „ceilalți”, fiind deschiși implicit către
noi păreri și oportunități.”

Campania realizată de Leo Burnett pentru Telekom Romania a acumulat astfel 5
milioane de vizualizări organice pe You Tube și 1,5 milioane de vizualizări organice pe
Instagram, promovând în acest fel oferta „Video Nelimitat” cu zero investiție media.

„Swap de vloggeri” a înregistrat rezultate neașteptat de mari și în rândul vloggerilor,
care și-au extins reach-ul prin expunerea la o audiență nouă și au dat naștere unui nou
trend în materie de content video.

Iată câteva dintre swap-urile campaniei:

  • Frații Munteanu la Noaptea Târziu pe canal – 2,3 milioane vizualizări:
  • Noaptea Târziu la Munteni pe canal  – 1 milion vizualizări:
  • Selly la Deliric – 211k vizualizări –
  • Deliric la Selly – 348k vizualizări –
  • Mikey H la Bogdan Teches – 155k vizualizări –

    Echipe participante la proiect:
    Telekom Romania:  Ruxandra Rau – Director Brand & Communication Strategy; Oana
    Ioja – Expert Brand & Communication; Ana Maria Nitu – Social Media Specialist.
    Leo Burnett Bucharest: Victor Stroe – Associate Director & Head of Strategy; Ali Bati
    – Creative Director; Mihai Lucanu – Brand Comms Director; Alin Marghidanu – Group
    Creative Director; Andreas Aron – Copywriter; Alin Badiu – Art Director; Maria Zvinca –
    Content Executive; Corina Bratu – Strategic Planner; Maria Ilea – Account Manager.

SOURCEComunicat de presă
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here