Ce să faci ca să nu te mai usture ochii în timpul antrenamentelor

0
806
Explicația este de fapt una cât se poate de simplă. Totul se reduce la un singur factor foarte important responsabil pentru senzația de usturime în ochi.
Explicația este de fapt una cât se poate de simplă. Totul se reduce la un singur factor foarte important responsabil pentru senzația de usturime în ochi.

Te antrenezi, transpiri din greu și picăturile de sudoare îți intră în ochi. „Auuuuu, ce mai ustură!” Nici o grijă, nu ești singurul, probabil că așa ceva ni s-a întâmplat tuturor m[ca.

Alteori însă se întâmplă să transpiri la fel de tare și de-abia dacă bagi de seamă picăturile ce-ți intră în ochi. În cazurile astea fericite le dai la o parte clipind pur și simplu.

Așa că e perfect normal să te întrebi de ce uneori te ustură ochii atât de tare pe când alteori nici nu simți.

Cu siguranță nu are nimic de-a face cu tipul de antrenament pe care îl execuți, ci cu starea corpului tău de dinainte de antrenament. Mai precis, totul ține de cât ești de hidratat.

Transpirația e compusă din apă, sare și alte minerale, conform oftalmologului Rayna Habash. Conținutul de sare este cel care poate provoca usturime, iritându-ți ochii.  „Cantitatea de sare depinde de cât ești de hidratat în momentul respectiv. De aceea uneori te ustură atât de tare ochii iar alteori mai deloc”, spune el.

Cu cât ești mai hidratat, cu atât concentrația de sare din transpirație va fi mai mică, întrucât se va dilua. Iar mai puțină sare în transpirație înseamnă mai puțină usturime la contactul cu țesutul foarte sensibil al ochilor.

Drept urmare, dacă transpirația îți face ochii să te usture, acesta poate fi un indice foarte bun că organismul tău este deshidratat. Partea bună e că, deși nu e deloc plăcută, cel puțin iritația nu are niciun efect dăunător asupra ochilor, ne spune Dr. Habash. (Iată aici 5 semne de deshidratare care nu au nimic de-a face cu setea).

Și totuși… ce e de făcut ca să nu te mai usture? Cea mai eficace metodă e prevenția: asigură-te că ai băut suficientă apă înainte de a merge la sală. Cum îți poți da seama? Foarte simplu, după culoare urinei. Cu cât aceasta e mai deschisă și mai transparentă, cu atât ești mai bine hidratat.

Gradul de hidratare se mai vede și în cât de uscată îți este pielea, în special cea din jurul ochilor. Pielea uscată din jurul ochilor poate intensifica și mai tare efectul de usturime, spune medicul de familie din Los Angeles – Shilpi Agarwal. Așa că dacă te confrunți cu problema asta, folosește o cremă hidratantă specială pentru zona sensibilă din jurul ochilor. Crema de noapte este cea mai recomandată pentru că efectul de hidratare va fi cu atât mai pronunțat pe timpul nopții.

Altă metodă de a preveni usturime este constanța programului de antrenament, ne spune medicul Daren Garb. „Cu cât ești mai în formă, cu atât corpul devine mai eficient și elimină mai puțin sodiu, fapt care poate explica variația în privința usturimii resimțite”.

Atunci când te ustură, soluția de moment este să îți dai cu apă rece pe față. Asta e cea mai bună metodă pentru a elimina rapid transpirația sărată.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here