Trei luni de foc pentru trupul perfect

24 iulie 2015

În februarie 2015, George Papagheorghe începea una dintre cele mai intense perioade de antrenament din viața lui.

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

De George Gurescu. Foto: Alex Gâlmeanu. Styling: Elisabeta Gedö. Grooming: Ioana Covali. Asistent foto: Liviu Bădiliță. Hair styling: Valentin Huțanu/Keune Studio Fashion.

În trei luni, el trebuia să-și dezvolte și să-și definească masa musculară până la cel mai mic detaliu. Finalitatea? Coperta Men’s Health. Artistul îți spune acum care au fost pașii și la ce a trebuit să renunțe pentru a avea trupul perfect.

În urmă cu 13 ani, un tânăr cântăreț din Constanța se înscria cu trupa Cocktail la Popstars, precursoarea emisiunilor de tip talent-show din România, făcându-și astfel intrarea pe scena muzicală. După câțiva ani, Jorge a început o carieră solo care s-a completat de-a lungul timpului cu alte proiecte în televiziune, film și operă.  La 33 de ani, Jorge crede că „fiecare pas pe care l-am făcut a fost logic la momentul lui“ și n-ar schimba nimic. A participat la Dansez pentru tine, a câștigat Te cunosc de undeva, a prezentat numeroase emisiuni TV, îl joacă pe Romeo pe scena Operei din București, în piesa Romeo și Julieta, însă „în continuare mai caut ceva, mai construiesc, mai lucrez“, spune el.

Primele antrenamente din viaţa lui George au avut loc la Constanţa, orașul său natal. A început la 17 ani cu tracţiunile, improvizând cu o bară simplă de oţel în holul apartamentului. „Între 17 și 19 ani am avut o perioadă când făceam foarte mult sport – și acasă, și la sală. Aveam o ganteră și o bară, iar eu cu gantera aia, care avea vreo 12 kilograme, îmi lucram spatele și umerii“, povestește el. Au urmat antrenamentele din sala de fitness, unde a mers câţiva ani, însă programul aglomerat l-a făcut să lase echipamentul sportiv în dulap. „Spectacolul Romeo și Julieta era foarte intens, iar eu nu mai puteam să ajung și la sală, în condiţiile în care aveam cinci-opt spectacole într-o lună. La început, dădeam jos cam două kilograme la fiecare spectacol“, continuă el.

Dar, în august 2014, George și-a dat seama că lipsa exerciţiilor se vede și pe trupul său – „simţeam că nu mai aveam mușchii definiţi cum doream“ – și a reluat antrenamentul. Mergea la sală de cel mult trei ori pe săptămână, stătea câte o oră și făcea exerciţii din memorie și din ce se mai documentase pe Internet, dar lipsa unui antrenor și a unei motivaţii puternice îi încetinea progresul.

Propunerea revistei Men’s Health a fost impulsul de care avea nevoie. De la 1 februarie, George avea trei luni la dispoziţie să lucreze la trupul perfect. „Am zis gata, trebuie să iau măsuri“, iar el avea nevoie să-și schimbe alimentaţia, să renunţe la dulciuri și alcool, dar mai ales să nu chiulească de la sala de forţă. „De data asta m-am ambiţionat, știam că pot să-mi depășesc limitele. Înainte îmi era un pic teamă, nu aveam atât de mare încredere în mine și în forţa mea. Știam că pot să fac asta și că nu mă va mai împiedica faptul că aveam filmări până seara. Dimineaţa trebuia să mă duc la sală“, spune el. Pentru aceste trei luni de antrenament intensiv, artistul era conștient că avea nevoie de ajutorul unui specialist, așa că l-a ales pe Aram Paronian, antrenor de fitness, care de șase ani face antrenamente individuale cu cei care vor să slăbească, să-și dezvolte sau să-și definească masa musculară.

Urmau trei luni în care Aram avea să-i fie părinte, bucătar, vocea raţiunii și ţipătul din sala de forţă, iar primul lucru pe care George l-a făcut a fost să-și schimbe regimul alimentar. A început cu eliminarea dulciurilor și a alcoolului, apoi și-a stabilit trei mese pe zi, cu două mici gustări între ele. Antrenamentul său era în prima parte a zilei, așa că până ajungea în sală, el deja trebuia să fi luat micul dejun și prima gustare. „Exerciţiile le făceam în prima parte a zilei, ca să pot lua proteine. Nu m-am dus seara, chiar dacă aș fi avut mai multă energie“, spune George. Începea de regulă cu o omletă din șase albușuri și un singur gălbenuș, brânză slabă și legume. După două ore, urma gustarea – un grepfrut, măr, mango sau ananas. Dacă nu-și făcea un shake după antrenament, George lua direct prânzul. Nu lipsea carnea – făcută cât mai simplu, cu fasole, mazăre sau linte și o salată. A doua gustare era compusă din nuci, migdale sau humus cu legume crude, iar la cină, care nu era mai târziu de ora 8, George mânca o carne slabă – pește, de exemplu – cu legume. Însă respectarea orelor de masă era dificilă atunci când filmările se prelungeau până la miezul nopţii. Împreună cu Aram, George a hotărât că mai poate mânca, după cină, humus sau legume verzi – „asta însemna castraveţi, ardei verzi, ţelină verde. În caz că îmi era foarte foame, mai luam un shake“, povestește el.

mh_jorge_20150430_0336

 

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!