Exercițiul de încălzire pentru coloană și spate care te scapă de dureri

0
415

Peste 80% dintre americani vor avea parte de dureri de spate la un moment dat, conform unui studiu realizat de Institutul UNC pentru îmbătrânire. Iar aici nu intră și milioanele de oameni care suferă și de dureri cronice la umeri.

Lipsa de mobilitate este unul dintre motivele din cauza căruia oamenii suferă de dureri cronice. Mobilitatea nu înseamnă doar flexibilitate. O persoană poate să fie flexibilă, dar să nu dețină controlul asupra funcțiilor motorii și puterea necesare pentru a executa mișcări în mod corespunzător.

Când vine vorba despre spate și umeri, mobilizarea coloanei vertebrale toracice în paralel cu menținerea stabilă a zonei lombare este una dintre cheile importante pentru o mișcare sănătoasă.

Sean Garner, antrenor la Anatomy 1220 în Miami, Florida, îți arată cum să mobilizezi și să deschizi partea superioară a corpului cu mișcarea de încălzire open-book. Dacă-ți ții unul dintre genunchi pe o rolă de spumă și buricul îndreptat spre acel genunchi, partea inferioară a corpului va fi într-o poziție stabilă atunci când îți deschizi pieptul. Ar trebui să simți o senzație de întindere masivă (dar plăcută) prin toată partea superioară a corpului.

Cel mai probabil, vei fi nevoit să-ți contracți abdomenul pentru a menține poziția, ceea ce reprezintă un element important pentru mișcarea părții superioare a corpului. E important pentru stabilitatea părții inferioare a spatelui să-ți menții activați mușchii abdominali în timpul antrenamentului. Acest lucru este esențial pentru mișcări ale părții superioare a corpului precum ridicarea de greutăți deasupra capului, un exercițiu unde mulți oameni tind să se extindă în partea inferioară a spatelui pentru a compensa lipsa mobilității toracice și a umerilor.

Garner recomandă să faci 8-12 repetări pe fiecare parte și să folosești această mișcare pentru a-ți încălzi partea superioară a corpului sau să o incluzi în exercițiile de recuperare activă.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here