Trage de fiare la orice virsta

15 august 2008

Revista noastra nu te indeamna sa tragi de fiare. Nu iti ordonam sa alergi, sa inoti sau sa pedalezi. Noi doar iti deschidem usa catre o lume a conditiei fizice de exceptie.Daca vrei sau nu sa treci de aceasta usa depinde doar de tine. Insa acum te vom sfatui sa mergi la sala, si asta pentru ca sintem preocupati de sanatatea ta. Daca incepi sa te antrenezi acum si continui sa o faci pina ajungi la optzeci de ani, nu va mai trebui sa iti repetam acest indemn. Asculta-ne sfatul si, atunci cind vei fi batrin, dar suplu, cu siguranta ne vei multumi.

1-thumb-6.jpg
Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

Revista noastra nu te indeamna sa tragi de fiare. Nu iti ordonam sa alergi, sa inoti sau sa pedalezi. Noi doar iti deschidem usa catre o lume a conditiei fizice de exceptie.

Daca vrei sau nu sa treci de aceasta usa depinde doar de tine. Insa acum te vom sfatui sa mergi la sala, si asta pentru ca sintem preocupati de sanatatea ta. Daca incepi sa te antrenezi acum si continui sa o faci pina ajungi la optzeci de ani, nu va mai trebui sa iti repetam acest indemn. Asculta-ne sfatul si, atunci cind vei fi batrin, dar suplu, cu siguranta ne vei multumi.

Da, ai citit bine. Batrin si in forma. Ai o sansa sa nu ajungi un mos cocosat, abia miscindu-se – un fel de epava umana asteptindu-si sfirsitul. Vei putea sa mergi. Vei putea sa stai drept. Continua sa tragi de fiare si vei reusi sa iti cari trupul si la adinci batrineti. Pina nu demult, antrenamentele aerobe erau considerate principala cale prin care iti puteai proteja corpul impotriva ravagiilor imbatrinirii. Inca sint considerate o metoda eficienta, deoarece iti pun la treaba inima, iti mentin nivelul colesterolului in limite normale si iti tin in friu tensiunea arteriala.

Exista milioane de studii privind beneficiile antrenamentelor aerobe. Probabil ca le stii pe toate. Insa acum studiile se concentreaza asupra antrenamentelor cu greutati, care se dovedesc a fi cel putin tot atit de eficiente ca si cele aerobe.

Intra in forma

“Atunci cind imbatrinim incepem sa pierdem masa musculara”, spune profesorul Jones Cilliers de la Departamentul de Sport si Reabilitare Fizica din cadrul Tshwane University of Technology. Cilliers face antrenamente de forta de cind avea 15 ani si este expert in acest domeniu. A antrenat o multime de oameni si echipe sportive, inclusiv echipa sa favorita, Bulls.

Ca o consecinta a faptului ca pierdem masa musculara pe masura ce imbatrinim, devenim din ce in ce mai putin flexibili. Asadar nu e doar o simpla parere faptul ca oamenii in virsta sint sortiti la imobilizare. “Una dintre cele mai mari probleme legate de imbatrinire”, spune Cilliers, “este aceea ca oamenii nu realizeaza faptul ca daca incetezi sa faci antrenamente de forta, pierzi o buna parte din putere si flexibilitate.” Ambele sint critice pentru un viitor lipsit de dureri. Puterea este un aspect cheie in toate sporturile.

Sprinterii, alergatorii si alti sportivi au nevoie de putere ca sa se propulseze rapid de pe loc. Pe masura ce imbatrinesti nu va mai fi nevoie sa sprintezi dupa minge sau un adversar, insa s-ar putea sa ai nevoie sa alergi dupa nepoti in parc. Din acest motiv, ca si din multe altele la fel de serioase, ai nevoie de cit mai multa putere in muschi. “Vad la tot pasul oameni in virsta tradind semne ale scaderii puterii. De exemplu, atunci cind urca scari. Acesti oameni nu isi pot tine echilibrul si au dificultati in a mentine o anumita pozitie. Foarte frecvent ajung sa cada”, spune Cilliers.

Doar in SUA se inregistreaza aproape 2 milioane de fracturi de sold pe an, provocate prin cadere. O fractura de sold prin cadere este cel mai prost scenariu posibil, insa este o realitate. Aceasta reducere a fortei si a capacitatii de mentinere a echilibrului se poate observa chiar si in felul cum acesti oameni merg. Iata de ce multi dintre oameni incep sa isi tirasca picioarele pe masura ce imbatrinesc. “Daca nu au facut niciodata antrenament de forta, oamenii incep sa faca pasi mai mici si in cele din urma isi vor tiri picioarele.”

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți