Trage ca un campion

24 octombrie 2007

Inainte de a incepe sa va dezvalui cele mai bine pazite secrete din fitness, vreau sa va reamintesc un personaj din lumea performantei olimpice, care pe mine m-a inspirat si in acelasi timp m-a intimidat.E vorba de Pyrros Dimas, de trei ori cistigator al medaliei de aur la Olimpiada. Stau si ma uit la o filmare video cu antrenamentul acestui halterofil de origine greaca, in timpul pregatirii sale pentru Olimpiada.

1-474poza-interior.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Inainte de a incepe sa va dezvalui cele mai bine pazite secrete din fitness, vreau sa va reamintesc un personaj din lumea performantei olimpice, care pe mine m-a inspirat si in acelasi timp m-a intimidat.

E vorba de Pyrros Dimas, de trei ori cistigator al medaliei de aur la Olimpiada. Stau si ma uit la o filmare video cu antrenamentul acestui halterofil de origine greaca, in timpul pregatirii sale pentru Olimpiada.

Muschi de cea mai buna calitate

Unul dintre cei mai puternici oameni de pe planeta. Dimas ridica o bara atit de incarcata cu discuri, incit arata ca o osie de camion, cu tot cu roti. Repetare dupa repetare, el smulge greutatea de la podea si o arunca deasupra capului, cu o miscare rapida si gratioasa, incit ai senzatia ca nu depune nici un efort. Si asta este doar incalzirea. in concurs, Dimas a ridicat odata o haltera cintarind 215 kg – adica cu mult mai mult decit dublul greuta-tii sale (84 kg).

Este interesant faptul ca exista numai doua stiluri olimpice oficiale: stilul smuls, pe care l-am amintit deja, si stilul aruncat. Ca sa poti vizualiza cele doua stiluri, gindeste-te la smuls ca la o combinatie de indreptare, ridicarea umerilor cu haltera (pentru trapez), genutexiune cu saritura si genutexiune cu haltera deasupra capului, executate la rind, printr-o miscare continua, iar la stilul aruncat ca la o combinatie de indreptare, ramat vertical, genutexiune cu haltera la piept si impins cu haltera deasupra capului.

Pentru a sublinia eficienta acestor miscari, ia in considerare faptul ca la saritura verticala (un test de baza al abilitatilor atletice) halterofilii de talie olimpica ii intrec pe toti ceilalti sportivi. “Pe vremea cind am lucrat la Centrul Olimpic de Antrenament in Colorado Springs, am masurat sariturile pe verticala ale sportivilor din majoritatea ramurilor sportive”, spune dr. Michael Stone, profesor de fiziologie sportiva la Eastern Tennessee State University.

“Dintre toate grupurile, haterofilii olimpici au inregistrat cea mai buna medie, depasindu-i pe jucatorii de baschet, gimnasti, sprinteri… practic pe toti ceilalti din alte sporturi.” Chiar si cel mai masiv halterofil poate face sarituri uimitoare. Shane Hamman, un halterofil american cu renume in istoria acestui sport, care cintareste 150 kg, poate face sarituri verticale de 90 cm. Exista si un alt aspect, care tine strict de vanitate.

Halterofilii olimpici care nu concureaza la categorii mari de greutate sint printre cei mai definiti – si cu siguranta printre cei mai puternici – atleti din lume. Un studiu realizat cu atleti de elita arata ca halterofilii olimpici consuma aproape aceeasi cantitate de calorii pe zi ca si maratonistii, iar un alt studiu dezvaluia faptul ca, in medie, halterofilii au cam 5% grasime subcutanata. Se mai stie ca acesti sportivi ridica in jur de 80 de tone la fiecare antrenament si au o alimentatie care le aduce 6-8.000 kcal pe zi.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți