TOP 3 aparate de fitness care te ajută să arzi acasă cele mai multe calorii

0
1458

Sala de fitness vine la pachet cu câteva dezavantaje majore, pe care fiecare dintre noi le percepe în funcție de propriul fel de a fi. Unul dintre ele este distanța la care se situează sala față de casă sau de locul de muncă. Indiferent cât de aproape se află de aceste puncte, tot pierzi ceva timp deplasându-te, de exemplu, de la muncă spre sală și de la sală spre casă.

Urmează, apoi, problema băieților care dau sfaturi. Unii dintre ei sunt bine intenționați, în timp ce alții par să te abordeze doar ca să demonstreze că „știu ei mai bine”.

Nu în ultimul rând, unele aparate la care vrei să lucrezi într-o anumită zi sunt ocupate de cei care vor să-și dezvolte chiar atunci aceleași grupe musculare ca tine.

Soluția? Fă sport acasă. Îți faci propriul program, economisești timp și te antrenezi în mediul în care te simți cel mai bine.

Care sunt cele două opțiuni

Cele două opțiuni pe care le ai la dispoziție sunt exercițiile cu greutatea corpului (ex: exerciții aerobice, flotări, tracțiuni, genuflexiuni) și exercițiile cu ajutorul unor aparate de fitness.

Exercițiile cu greutatea propriului corp vin la pachet cu câteva avantaje:

  1. Nu costă nimic, iar echipamentul de care ai nevoie este minim (un șort poate fi suficient);
  2. Sunt eficiente (până la un punct);
  3. Îți oferă o mare varietate de tipuri de exerciții pe care le poți face.

Ele au, însă, și cu un dezavantaj: cu timpul vei adăuga din ce în ce mai puțină masă musculară în urma exercițiilor. Se știe că masa musculară pe care o adaugi corpului tău este cu atât mai mare, cu cât lucrezi cu o greutate mai mare și cu mai puține repetări. Dacă vei ajunge să faci, spre exemplu, 100 de flotări și 40 de tracțiuni, vei adăuga mușchilor tăi mult mai multă rezistență decât masă și forță fizică.

Care sunt aparatele de fitness de care ai putea avea nevoie

Bicicleta eliptică

Bicicleta eliptică pare să fie vedeta absolută a aparatelor de fitness. Și pe bună dreptate! Conform unor studii citate de greatist.com, bicicleta eliptica oferă cel puțin 18 beneficii pentru organism; crește ritmul cardiac mai eficient decât o bandă de alergare și îmbunătățește forma fizică cel puțin la fel de rapid ca o astfel de bandă sau ca un stepper.

Pentru exerciții complete și pentru un ritm mult mai alert de ardere a caloriilor, folosirea brațelor în timpul exercițiilor este recomandată de majoritatea specialiștilor. Spre exemplu, o oră petrecută pe un astfel de aparat de fitness te va ajuta să arzi aproximativ 750 de calorii. Cifra depinde de greutatea ta corprorală și de intensitatea antrenamentului. O bicicletă eliptică precum unul dintre aceste modele ar putea fi cea mai bună investiție pe care o faci pentru a ajunge în forma fizică pe care ți-o dorești de atâția ani.

Bicicletele staționare

Toți experții spun că bicicletele staționare te ajută cel mai bine să intri în formă și să arzi calorii fără să pui presiune pe articulații. Persoanele cu dureri în zona genunchilor sunt deseori îndrumate să practice un astfel de sport în propria locuință.

Cu toate acestea, pentru a fi sigur că nu pui o mare presiune pe articulațiile genunchilor, reglează foarte bine șaua bicicletei în funcție de înălțimea ta. Pentru o mișcare naturală și benefică pentru articulații, unghiul care se formează în spatele genunchilor atunci când piciorul este pe pedala coborâtă trebuie să fie de 5-10 grade. Dacă șaua este prea jos, genunchii tăi vor fi mult prea îndoiți, iar presiunea pe articulații va fi prea mare, fapt ce te-ar putea trimite la ortoped în cel mai scurt timp.

Banda de alergare

Dacă îți place să alergi, dar stai prea departe de un parc sau vremea nu îți permite, banda de alergare este salvarea ta.

Pentru a alerga pe bandă ai nevoie, însă, de pantofi de alergare, special concepuți pentru un astfel de sport. Avantajele sunt, însă, evidente: poți monitoriza până în cele mai mici detalii programul sportiv, progresul pe care îl faci, dificultatea „traseului” și numărul de calorii arse (la fel ca în cazul bicicletei eliptice sau a celei staționare).

Cu toate acestea, dacă alergarea nu îți face plăcere sau te predispune la anumite tipuri de accidentări, alege un aparat mai prietenos cu articulațiile tale, precum cele despre care am scris mai sus.

Cum te poți antrena inteligent

Iată cum trebuie să lucrezi la astfel de aparate pentru a intra rapid într-o formă fizică de invidiat, fără să te accidentezi:

  1. Alege un aparat care ți se potrivește. Dacă ai probleme cu genunchii, evită banda de alergare și alege bicicletele (eliptică și/sau statică).
  2. Cu cât folosești mai multe grupe musculare, cu atât arzi mai multe calorii. Bicicleta eliptică este, în acest caz, cea mai bună soluție, deoarece îți folosești și brațele în timpul programului de sport;
  3. Evită rutina și schimbă mereu intensitatea exercițiilor și tipul acestora;
  4. Dacă ai mai multe aparate de fitness în casă, folosește-le pe toate. Rezultatele apar mult mai rapid decât dacă te încăpățânezi să folosești unul singur;
  5. Stabilește scopuri realiste. În caz contrar, riști să fii dezamagit dacă nu reușești să le atingi la fel de repede cum ți-ai fi dorit.

(P) Articol realizat împreună cu biciclop.ro

Foto: pixabay.com



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here