Te-ai blocat la sală? Iată cum poți să depășești platoul

0
469

De David Jack. Foto: 123RF. Adaptare: Casa de Traduceri

Dacă mergi tot timpul la sală, este extrem de frustrant dacă după luni de zile nici forța, nici masa ta musculară nu au crescut, iar evoluția ta bate pasul pe loc.

Cea mai rapidă cale prin care poți depăși platoul: Ai grijă la cifre.

În seturile cu multe repetiții, majoritatea bărbaților nu folosesc greutăți suficient de mari.

Încălzește-te, alege un exercițiu sigur – de exemplu împins cu gantere la banca orizontală sau fandări cu gantere – apoi alege o greutate pe care crezi că o poți ridica de zece ori.

Acum crește miza: Dacă te forțezi, probabil că nu doar îți vei atinge ținta de repetiții, dar probabil o vei și depăși. Surprinzător, nu?

Apoi, alege un exercițiu pentru fiecare parte a corpului și încearcă să folosești diferite greutăți până identifici care este adevărata greutate maximă pe care o poți folosi pentru fiecare mișcare de zece ori.

În următoarele patru săptămâni, fă 3 sau 4 seturi de 10 repetiții din aceste exerciții, o dată pe săptămână. La sfârșitul acestei perioade, vei avea forța echilibrată de care ai nevoie pentru a evolua în continuare.

Dar dacă te blochezi din nou în viitor? Revino la această formulă.

David Jack este deținătorul Activlab în Phoenix și a fost consultant Men’s Health SUA o lungă perioadă de timp.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here