Tare ca piatra

21 ianuarie 2014

Dacă te uiți la un top al celor mai bine plătiți actori din lume, e greu de stabilit care e cel mai bun, dar se știe cu certitudine cine i-ar putea bate pe toți

15_DJ-SINGLES_3190-1
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

După ce-au văzut măcar un film cu Hulk Hogan, puțini ar fi crezut că poți avea succes și în lumea wrestlingului și în cea a filmelor, fără să fii penibil. Și totuși, în 2002, Dwayne „The Rock“ Johnson debuta în Regele Scorpion și nimeni nu avea nimic rău de spus despre prestația sa. În cei peste zece ani care au trecut de atunci, Johnson a devenit un nume care, pus pe afiș, umple cinematografele – nu degeaba, doar în 2013 și-a mărit contul cu 46 de milioane de dolari, devenind al cincilea cel mai bine plătit actor din lume, conform revistei Forbes.

 

Mușchi furioși
Seria Furios și iute, spre exemplu, o ducea binișor și până să-l pună pe The Rock pe afiș, însă Fast Five, cel în care Luke Hobbs, personajul său, apare pentru prima dată, a făcut mai mulți bani decât primele patru filme. Furios și iute 6 a depășit recordul precedent, deci nu-i de mirare că în 2014 vom avea parte și de al șaptelea film al seriei. 

Și fiindcă mușchii lui The Rock sunt printre principalele vedete ale filmului, am apelat la Billy Beck, antrenorul personal care l-a pregătit pentru Furios și iute 6, ca să ne explice cum se menține în formă un superstar mai mult decât obișnuit cu sala de forță.

„Dwayne se antrenează întotdeauna intens și își schimbă mereu planul de antrenament“, spune Beck. „O greșeală majoră pe care o fac mulți tipi care merg la sală e că se îndrăgostesc de un singur program. Nu e cazul lui The Rock. El nu e doar un pachet de mușchi, tipul e foarte inteligent, așa că planul lui evoluează constant.“

 

Șapte reguli ca să ajungi masiv ca The Rock
Mușchii nu cresc singuri, ca aluatul, și Billy Beck știe asta. De aceea, el a pregătit un set de reguli care trebuie urmate de oricine vrea să-și scoată în evidență fiecare fibră a corpului:

1/ Provoacă-te mereu. Fără provocare nu există schimbare.
2/ Schimbă des planul de atac. Cam la fiecare două-patru săptămâni fă ceva nou.
3/ Concentrează-te pe exercițiile de tip BIG BANG, care solicită mai mulți mușchi și cresc în mod natural nivelurile de hormoni care formează masa musculară. Fă exerciții precum genuflexiuni, împins, ramat, tracțiuni cu priză normală, flotări la paralele, îndreptări.
4/ Lucrează intens. Dacă te antrenezi mai mult de o oră de fapt nu te antrenezi, ci îți petreci pur și simplu timpul la sală.
5/ Consumă des alimente de calitate, neprocesate. Combină proteine, carbohidrați complecși și legume.
6/ Folosește această rețetă pentru un shake. Amestecă 40-60 de grame de proteină din zer cu 450 de grame de lapte de migdale îndulcit, cinci grame de creatină, 10 grame de glutamină și o lingură de pudră de verdețuri. Bea jumătate cu 30 de minute înainte de începerea antrenamentului, apoi consumă cealaltă jumătate IMEDIAT după ce termini ultima repetare. Cu cât vei aștepta mai mult, cu atât vei obține mai puțină masă musculară.
7/ Mergi la culcare înainte de miezul nopții și dormi circa opt ore.

 

Regula „zero“
„Toate regulile mele sunt sintetizate într-o singură propoziție: Fără MIELUȘEI, doar LEI“, spune Billy Beck. „Asta înseamnă că nu ai voie să te smiorcăi, să te plângi, să gândești negativ, să folosești telefonul mobil, să stai la taclale cu cineva. Înseamnă să te antrenezi cu toate resursele tale, fără elemente distractive. Să dai ce-i mai bun din tine, indiferent de situație. Și să nu renunți niciodată, niciodată, niciodată. Fără excepții.“

The Rock nu e singurul actor care a lucrat cu Billy. De exemplu, Linda Hamilton s-a pregătit cu el pentru Terminatorul – un film în care trebuia să facă tracțiuni, deci nu i-a fost simplu. Billy are un plan precis de pregătire: „Primul pas este cel mai important. Ne așezăm și împreună creăm imaginea personajului. Eu pun o mulțime de întrebări, ca să-mi dau seama care este obiectivul. Apoi facem o serie de teste ca să determinăm unde se situează actorul. Îi testez grăsimea corporală, greutatea masei musculare, nivelul de hidratare, rata metabolismului și putem, de asemenea, să folosim unele teste care determină performanța. După ce adunăm toate datele, creez planul detaliat: antrenament, nutriție și elementele suplimentare. La fiecare două săptămâni, repetăm testele ca să determinăm dacă suntem pe cale să ne îndeplinim obiectivul, dacă urmăm planul și vom respecta termenul-limită.“

 

Urmează o dietă strictă
„Nu există o dietă care să funcționeze pentru toată lumea“, spune Billy Beck, „dar există anumite tipuri de mâncare ce ard grăsimile și cresc masa musculară, astfel încât să-ți menții sănătatea și să-ți trăiești viața. Le spun mâncăruri de Foc, pentru Energie și Opționale.“ (Vezi și 5 reguli pentru o dietă sănătoasă.) „Ca să-ți crești masa musculară asemenea lui The Rock, ar trebui să consumi în special mâncare pentru Energie. Ca să arzi grăsimea ar trebui să consumi în special alimente de Foc. Ca să-ți menții sănătatea mintală și să fii OK pe plan social, trebuie să incluzi până la trei mâncăruri Opționale pe săptămână.“

 

Alege ce e mai bun pentru tine
Chiar dacă reușești să-ți construiești un corp ca al lui The Rock, probabil îți va fi ceva mai greu să dai lovitura la Hollywood. Deci nu-ți rămâne decât să devii tu din ce în ce mai bun. Billy Beck te sfătuiește cum:
Învață și perfecționează-te continuu. E bine să știi tot ce se poate despre antrenament, nutriție, suplimente, fiziologie și știința creării unor schimbări.
Fii optimist. Asta este una dintre cele mai importante reguli în antrenament. Iar dacă antrenorul tău nu te susține, ci doar te critică, este momentul să îl schimbi. „Mulți oameni cred că antrenorii buni trebuie să se comporte urât. Cu toate acestea, există o diferenţă între a fi răutăcios fără motiv şi a nu lăsa pe cineva să renunţe înainte să reuşească. Nu accepta lângă tine pe cineva care nu te provoacă să îți atingi obiectivele.“ 

15_DJ-SINGLES_3213-1

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți