Squash-ul, sportul suprem pentru un bărbat puternic

0
1155

Un mare avantaj al acestui sport este că îl poți juca în doi, în patru, dar poți fi și doar tu cu peretele, când ai nevoie de un antrenament care să-ți limpezească minte și să te scape de stres. Terenul este relativ mic, de 9,5/6 metri, iar rachetele sunt mai ușoare decât cele de la tenis. Fanii sportului alb vor observa că squash-ul este mult mai solicitant, mai rapid, iar direcția și înălțimea mingii sunt mult mai dificil de controlat.

Nici nu e de mirare că popularitatea squash-ului a crescut atât de mult în ultimii ani încât și în România, peste 300 dintre cele mai mari companii, probabil și cea în care lucrezi tu, le oferă angajaților reduceri la închirierea terenurilor pentru squash, ca beneficiu pentru un stil de viață sănătos, dar și pentru a-i motiva.  

Dacă te tentează să-l încerci, iată câteva lucruri pe care trebuie să le știi și care îți vor prinde bine la antrenamente:

Nu sări peste încălzire

Niciun alt sport nu îți pune la lucru mobilitatea și viteza așa cum o face squash-ul. Îți folosești cu 50% mai mult mușchii decât o faci când alergi, așa că este esențial să nu sari peste etapa de încălzire. Câteva fandări, genuflexiuni și mișcări de rotație a brațelor, pentru umeri și încheieturile mâinilor te vor feri de întinderi sau de alte accidentări, dar te ajută și să crești intensitatea antrenamentului și consumul de calorii.

Acordă-ți câteva minute pentru a-ți intra în ritm

În timpul unei sesiuni de squash se ard între 800 și 1000 de calorii, în funcție de ritmul pe care ți-l impui și de viteza cu care te miști. „Squash-ul este și un sport al minții, așa că este important ca înainte să începi să practici câteva mișcări fără minge, doar cu racheta, pentru a te concentra mai bine și pentru a mări viteza de reacție”, spune James Willstrop, un profesionist britanic al acestui sport. Sinapsele dintre neuroni și mușchii se încălzesc, așa că îți vei îmbunătăți astfel performanțele.

Viteză, putere, dar mai ales precizie

Este ușor să te lași prins în joc și să te concentrezi mai mult pe viteza cu care lovești mingea, dar alternarea antrenamentelor de intensitate medie cu cele la foc automat te ajută să îți îmbunătățești precizia cu care plasezi mingea. Cu cât lovești mingea pe direcția intenționată, cu atât schimburile vor dura mai mult, iar antrenamentul va deveni mai solicitant, exersându-ți rezistența. În squash nu forța brută câștigă meciuri, ci tehnica.

Antrenamentele la sală îți măresc rezistența

Squash-ul îți solicită foarte mult flexibilitatea și puterea umerilor. La fel ca la orice alt sport cardio, îți vei crește performanțele dacă inserezi în antrenamentele tale și exerciții de forță la sală. Pune accent pe acelea care îți lucrează umerii, brațele, spatele și abdomenul, dar nu uita nici de „leg day”, dacă vrei să te dezvolți armonios. În plus, secretul succesului la squash este să fii la fel de ușor pe picioare ca un boxeur, iar pentru asta, exercițiile de întărire a gambelor și a gleznelor sunt obligatorii.

Exersează mai multe tipuri de lovituri

Poate te-ai obișnuit cu loviturile de forehand sau îți plac cele din voleu. Însă la squash, câștigătorul este acela care își exersează loviturile din mai multe unghiuri și știe să aprecieze care este mai potrivită, în funcție de cum îi vine mingea. Un rever puternic îți poate scoate adversarul din ritm și îți va aduce puncte importante.

 

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: gpointstudio

(P) Articol realizat împreună cu 7card.ro



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here