Soluții pentru pătrățele

3 septembrie 2013

Descoperă șase metode rapide pentru cei care vor să dea jos burta și să obțină un corp la care au îndrăznit doar să viseze

MH1112_FEA_ABS_01_2
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

De Adam Bornstein • Fotografii de Howard Schatz

Există o parte a corpului pe care toți bărbații vor s-o sculpteze: abdomenul. • Iar un abdomen lucrat înseamnă sănătate de fier, un corp irezistibil și mult sex appeal. Însă când vine vorba să acționăm, mereu găsim scuze: genetica, biroul, o pizza comandată seara acasă. • Scuzele nu-ți sunt de niciun folos. Urmează șase pași simpli – și patru exerciții – din cartea The Men’s Health Big Book: Getting Abs ca să te lauzi lumii întregi cu pătrățelele tale.

 

1. Dormi mai mult
Cercetătorii de la Harvard care au studiat peste 68.000 de oameni au constatat că cei care au dormit sub cinci ore pe noapte erau cu 2,5 kilograme mai grei și mai predispuși la obezitate decât cei care obișnuiau să doarmă peste șapte ore. Unul dintre motive: o singură noapte de somn insuficient poate să crească activitatea în centrul de recompensă al creierului, în special în ceea ce privește apetitul.
SOLUȚIE RAPIDĂ Încearcă să dormi opt ore pe noapte (și minimum șapte). Încă nu am reușit să te convingem? Dacă te odihnești prea puțin, ai un risc cu 12% mai mare de deces, susțin cercetătorii italieni.

 

2. Antrenează-te altfel
Cu cât alergi mai mulți kilometri, cu atât vei deveni mai bun la alergat, ceea ce în timp poate să însemne mai puține calorii arse. În plus, când alergi pe distanțe mari riști să te epuizezi fizic. Durerea și plictiseala resimțite îi determină pe mulți să renunțe la sport.
SOLUȚIE RAPIDĂ Încearcă Cel mai bun antrenament pentru un abdomen plat. Efectuează exercițiile de rezistență în doar trei zile din săptămână; îți vei asigura stimularea metabolismului.

 

3. Ridică greutăți mai grele
Când ridici mai multe kilograme, arzi mai multe calorii pe durata antrenamentului, dar stimulezi și metabolismul din timpul nopții cu circa opt procente, susțin cercetătorii de la Universitatea Washington din St. Louis. Poate că 8% nu pare mult, dar lipsa lor înseamnă că poți să te îngrași cu peste două kilograme pe an.
SOLUȚIE RAPIDĂ Depășește-ți limitele. Pe măsură ce te simți mai confortabil în timpul unui antrenament, cere tot mai mult de la tine.

 

4. Mănâncă doar când vrei
Știi că trebuie să iei cinci-șase mese pe zi ca să scapi de surplusul de grăsime. Explicația e simplă: procesul de digestie presupune un consum de energie, așa că mesele împărțite rațional pe parcursul zilei te ajută să-ți menții metabolismul în alertă și să ții foamea la distanță. Problema? Numărul de calorii arse în timpul mesei depinde mai mult de ce mănânci decât de frecvența meselor. Dacă vei consuma 2.000 de calorii pe zi, nu contează de câte ori ai mâncat; numărul de calorii arse în timpul digestiei este același.
SOLUȚIE RAPIDĂ Timp de o săptămână, notează când ești cel mai flămând. Apoi adaptează-ți porțiile în funcție de notițe. Secretul e ca la fiecare masă să consumi alimente care stimulează metabolismul.

 

5. Ia-ți doza de proteine
De fiecare dată când iei o masă fără proteine, corpul tău crede că nu vrei să arzi mai multe calorii. Iată de ce: proteinele te ajută să ții sub control nivelul zahărului din sânge, îți mențin sațietatea, reduc senzația de foame și te ajută să arzi mai multe calorii pe durata procesului digestiv. De asemenea, împiedică deteriorarea mușchilor și asigură material brut pentru alcătuirea de noi țesuturi musculare.
SOLUȚIE RAPIDĂ Carbohidrații nu sunt răi pentru tine. Însă când îi consumi doar pe ei, în organism sunt declanșate o serie de procese – inclusiv creșterea nivelului de insulină – care te fac să vrei mai multă mâncare și să stochezi mai multă grăsime. La orice masă principală e suficientă o porție de 170 de grame de carne. Iar la gustări încearcă o mână de nuci, două felii de cașcaval sau un iaurt grecesc mic. 

 

6. Mănâncă inteligent
Mărimea gustărilor, da. Începând cu anii ’70, acestea au crescut, în medie, de la 360 la 580 de calorii per bucată, potrivit unei cercetări de la Universitatea Carolina de Nord. Când te gândești că un bărbat consumă circa două gustări într-o zi de muncă, asta înseamnă un surplus de aproximativ 500 de calorii la fiecare 24 de ore. În acest ritm, într-o săptămână poți să te îngrași cu până la 450 de grame.
SOLUȚIE RAPIDĂ Mâna ta e cel mai bun instrument de măsură. Dacă o porție nu încape în căușul mâinii – fie că-i vorba de migdale, un piept de pui, brânză sau un fruct –, atunci e prea mare. Dacă ți-ai luat gustarea de la magazin, citește informațiile nutriționale de pe ambalaj. O gustare sănătoasă ar trebui să aibă 200-300 de calorii, cu 15-20 de grame de proteine și aceeași cantitate de carbohidrați.
(Le vei găsi într-o ceașcă de iaurt grecesc și câteva cireșe uscate.)

MH1112_FEA_ABS_02

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți