Slăbește prin dans

0
483

Text și fotografie de Alina Miron.

Răzvan Rotaru te învață cum să înlocuiești antrenamentele cardio cu dansul contemporan.

Când aud de dans, cei mai mulți tipi au un sentiment de stânjeneală. Sigur, ar dansa, dar dacă nu se mișcă perfect? Dacă va râde de ei cineva? Dar stai puțin! „Totul pentru endorfine“ este un curs care amestecă improvizația în dans cu sportul. Pentru că vine cu un concept cu totul nou. De fapt, aici se vânează endorfine. Și se face mult cardio.

„Nu trebuie să-ți fie frică de ideea de dans sau coregrafie“, ne spune Răzvan, coregraf și profesor la Centrul Național al Dansului București (CNDB). „Cursul este lung și conține multe elemente. De cele mai multe ori, improvizăm, iar 90% din acest curs se bazează pe improvizație. Punem doar niște scopuri, niște cerințe, apoi poți să te exprimi fără limite. De exemplu, le spun cursanților să își miște brațele în ritmul muzicii. Dar brațele nu se mișcă în mod corect doar într-un anumit fel. Brațele se mișcă natural și e corect oricum am face. În schimb, temele pe care le dăm noi, profesorii, nu sunt simple exerciții și tehnici care vin din dansul contemporan, ci exerciții și tehnici care contribuie la «endorfinizare»“, spune Răzvan.

Acesta este, de fapt, beneficiul major al cursului. Activitatea fizică crește nivelul de endorfine, substanțe asemănătoare morfinei, produse de sistemul nervos central și glanda pituitară. Ele au, pe lângă proprietățile analgezice, și un efect euforic. De asemenea, au rolul de modulator al sistemului imunitar și acționează atât pe plan fizic, cât și psihic.

„Totul pentru endorfine“, un concept al coregrafei Mihaela Dancs de la CNDB, este un fel de mișcare fizică, terapie și stimulare a creativității în același pachet. Sănătatea trupului, dar și cea mentală se îmbunătățesc în urma dansului. Endorfinele aduc pe calea cea bună chiar și cel mai confuz sistem imunitar. Mai mult, te ajută să te eliberezi și să descătușezi o zonă creativă care nici nu știai că există în tine.

 

Beneficii ale improvizației

Cu ce alte câștiguri vine această formă de antrenament pe muzică? Socializare. Masă musculară și o mai bună coordonare a mișcărilor. Corpul tău învață anumite gesturi. Învață să se exprime. „Poți să te exprimi și altfel“, spune Răzvan, „fără să vorbești neapărat. Și asta nu numai pe ringul de dans, să zicem. Și în viața de zi cu zi te ajută foarte mult să fii mai expresiv. Se dezvoltă un limbaj al corpului.“

Învață lucruri noi despre corpul tău

Te-ai gândit vreodată să lucrezi pe segmente ale corpului? Poți să dansezi sau să faci mișcare doar cu gâtul și capul. Sau din piept, din talie, doar din picioare, să simți mișcarea la podea etc. Și apoi cu toate segmentele deodată. E foarte important să poți să izolezi niște părți ale corpului și să realizezi că nu există doar un fel limitat de a te mișca. Sunt senzații noi, pe care le descoperi doar explorând.

Mișcare contra ritmului muzicii

Răzvan are la curs o provocare: pune o muzică foarte ritmată, dar îți cere să  te miști din ce în ce mai lent, iar ritmul tău să ajungă până la zero la sută, ceea ce este un dublu exercițiu. Ești în slow motion, dar muzica bubuie și urechile tale parcă îți spun altceva. Și apoi, pe o melodie foarte lentă, trebuie să crești ritmul. Să te miști din ce în ce mai rapid, iar când ajungi la sută la sută, să scoți tot din tine. Ce zici? Ai putea?

Articol preluat din ediția de aprilie 2017.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here