Simplifica-ti antrenamentul

24 octombrie 2007

Incearca sa faci antrenamentele la aceeasi ora din zi. In opinia cercetatorului in fiziologia sportului William Sukala din San Diego, aceasta atitudine iti creste sansele sa te tii de antrenamente un timp mai indelungat. Poate ca ai auzit ca antrenamentele efectuate dimineata sint cele mai eficiente, deoarece nivelul testosteronului este mai ridicat in acea parte a zilei.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Incearca sa faci antrenamentele la aceeasi ora din zi. In opinia cercetatorului in fiziologia sportului William Sukala din San Diego, aceasta atitudine iti creste sansele sa te tii de antrenamente un timp mai indelungat. Poate ca ai auzit ca antrenamentele efectuate dimineata sint cele mai eficiente, deoarece nivelul testosteronului este mai ridicat in acea parte a zilei.

Uita ca ai auzit asta. “Desi fluctuatiile hormonale sint importante, ele nu se coreleaza obligatoriu cu ameliorarea performantei. Momentul optim pentru antrenament e cel care se potriveste cel mai bine in programul tau zilnic”, spune dr. Greg Haff, cercetator la Appalachian State University.

Fii propria ta mama

Aranjeaza-ti hainele de sala seara, inainte de somn. Daca te antrenezi dimineata, doar le vei pune pe tine si poti sa pleci sa alergi, sa pedalezi sau sa tragi de fiare. Daca te antrenezi seara, pregateste-ti geanta de sala inainte de a merge la culcare. in felul acesta vei avea mai putine griji pe cap atunci cind te grabesti sa mergi la serviciu dimineata. Pune un X pe calendar in dreptul zilei in care ai fost la sala.

Un studiu recent efectuat la Universitatea Calgary arata ca sportivii care isi noteaza zilele in care se antreneaza inregistreaza mai multe progrese decit cei care nu o fac. Arunca-ti toate hainele murdare de sala intr-un singur cos pentru rufe de spalat. La sfirsitul saptaminii, baga-le in masina de spalat. in felul acesta vei sti sigur unde iti gasesti tricourile preferate de antrenament si nu vei fi nevoit sa porti aceeasi pereche de sosete pina cind devin lipicioase.

Echipamentul sportiv de aceasta culoare se asorteaza fara probleme cu orice si nu o sa mai pierzi timpgindindu-te ce tricou sa alegi care sa se potriveasca cu pantalonii galben-rosu. Schimbind prea frecvent programele de antrenament ajungi sa iti sabotezi obiectivele principale, spune Sukala. Rezista impulsului de a adopta imediat orice nou program de antrenament pe care il aflati.

Antrenamentele tale vor fi mai simple (si cu rezultate mai bune) daca ramii fidel unui singur program de antrenament timp de 6-12 luni sau pina cind constati ca nu mai functioneaza. Ai la dispozitie doua “bancuri de proba”: talia se ingusteaza, in timp ce forta se imbunatateste, spune dr. Tom Seabourne, autor al cartii Complete Cardiokickboxing. Daca nu incepi sa ridici mai multa greutate de la un antrenament la altul, iar talia nu incepe sa se ingusteze, atunci programul nu functioneaza. Asa ca schimba-l.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!