Secretele tractiunilor la bara fixa

4 decembrie 2008

Instructiuni complete pentru a deveni maestru in executia celui mai tare exercitiu din cite exista.Exista un soi de "boala" care circula prin salile de forta si de care s-ar putea sa te fi molipsit si tu. As numi-o "boala tractiunilor ratate" si se manifesta astfel: un tip oarecare doreste sa faca tractiuni la bara fixa, insa abia reuseste sa duca la bun sfirsit 1-2 repetari corecte, asa ca renunta complet si se indreapta catre helcometru, unde stie ca se va descurca mai bine.

1-076-79-tractiuni-page-1-image-0001.jpg
Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

Instructiuni complete pentru a deveni maestru in executia celui mai tare exercitiu din cite exista.

Exista un soi de “boala” care circula prin salile de forta si de care s-ar putea sa te fi molipsit si tu. As numi-o “boala tractiunilor ratate” si se manifesta astfel: un tip oarecare doreste sa faca tractiuni la bara fixa, insa abia reuseste sa duca la bun sfirsit 1-2 repetari corecte, asa ca renunta complet si se indreapta catre helcometru, unde stie ca se va descurca mai bine.

Poate ca ii este rusine, poate ca este lenes sau poate ca pur si simplu se gindeste: “Ce mare lucru sint tractiunile astea…”, asa ca nu se mai straduieste sa le faca si le abandoneaza pentru totdeauna. Iti suna familiar acest scenariu?

Realitatea este ca barbatii cei mai in forma fac tractiuni la antrenamente. Acest exercitiu este unul dintre cele mai bune metode de dezvoltare a spatelui si bratelor, fiind un adevarat test pentru forta si rezistenta trunchiului. Dar probabil ca deja stii toate aceste lucruri.

Iata de ce am creat un program de antrenament special pentru tractiuni, pe care il poate aplica orice barbat. Indiferent daca nu poti sa faci nici macar o repetare sau vrei sa depasesti recordul personal de 8 repetari, noi avem un program de antrenament special pentru tine.

Daca nu poti sa faci mai mult de o tractiune…

Incepe cu acest program alcatuit din trei exercitii. Vei avea nevoie de o banda elastica (iti recomandam Jump Stretch Mini Flex Band, elitefts.com), o bara fixa si un helcometru. Urmeaza acest program timp de 8 saptamini si apoi ar trebui sa fii gata sa treci la urmatorul nivel. O observatie: daca nu ai acces la toate echipamentele, poti trece la exercitiul 2 si vei remarca aceleasi imbunatatiri.

Exercitiul 1 – Tractiuni cu ajutorul benzii elastice

Acest exercitiu nu numai ca iti permite sa faci tractiuni complete, dar si imita foarte bine miscarea clasica, mai bine chiar decit aparatele pentru tractiuni asistate, care se gasesc in unele dintre salile de forta. (Daca la sala la care mergi exista un astfel de aparat, dar nu exista benzi elastice, foloseste aparatul).

Indicatii

Treci o banda elastica peste bara fixa si apoi innoad-o la capetele libere. Prinde bara cu priza in pronatie, miinile fiind la latimea umerilor, asaza genunchii pe banda si lasa-te sa atirni la lungimea bratelor. Aceasta este pozitia initiala. Acum fa o tractiune. Executa 2 serii a cite 6 repetari, cu pauza de 60 de secunde intre serii, si apoi treci la exercitiul 2.

Exercitiul 2 – Tractiuni negative

La acest exercitiu vei face numai portiunea de coborire a tractiunii. Studiile au aratat ca daca ne concentram pe aceasta portiune a miscarii putem obtine o dezvoltare mai buna a fortei.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți