Secrete de la cel mai bun antrenor

0
1174

Foto: Sorin Iacob. Styling: Elisabeta Gedö.

Învaţă de la Elias Cristian Mayan‑na, câștigătorul Men’s Health Next Top Trainer, tot ce trebuie să știi ca să ai un corp de invidiat și cum să-l menţii.

Pe 22 iulie, la Shut Up, Beach! din Mamaia, opt tipi în formă se luptau pentru titlul de cel mai bun antrenor al -României. Cu fiecare etapă a competiţiei epuizată, unul dintre ei părăsea concursul. După ultima probă, un antrenament de cinci minute, compus de fiecare dintre cei trei concurenţi rămași, juraţii au ales câștigătorul: Elias Cristian Mayan-na.

Elias a intrat prima oară într-o sală de forţă în 2009. „Era o sală de cartier, unde toată lumea știa cum se fac exerciţiile, doar că fiecare avea propria lui versiune.“ Trei ani mai târziu, pentru că informaţiile pe care le găsea pe Internet nu-i mai  erau de ajuns, mergea la cursuri pentru prima lui certificare. Acum are 20 de certificări în personal training și group fitness și spune că, deși stă la sală 12-14 ore pe zi, nu consideră că muncește. Ce poţi învăţa de la el? Continuă să citești.

De unde începi

Când vine vorba de antrenamentul începătorilor, Elias recomandă „Adaptarea anatomică“. „Adaptarea anatomică se referă la o activare musculară generală şi la deprinderea calităţilor motrice, completate de îmbunătăţirea capacităţii cardiovasculare prin exerciţii cardio, cum ar fi mersul pe bicicleta eliptică sau pe bandă.“ El te sfătuiește să începi cu o rutină pe aparatele pentru grupe musculare izolate. Apoi, din antrenament n-ar trebui să lipsească „exerciţiile fundamentale: genuflexiunile, îndreptările, fandările, tracţiunile, flotările sau exerciţiile ce implică forţa rotaţională a trunchiului“.

Alimentează-te corespunzător

Un program de exerciţii fizice înseamnă activitate suplimentară. Aşa că antrenorul te îndeamnă să suplimentezi şi alimentaţia dacă e cazul. „Ai nevoie de proteină. Sursele sunt ouăle, carnea şi produsele lactate. Dar şi proteinele vegetale din orez şi fasole, mazăre, linte, quinoa etc. Soia nu este recomandată bărbaţilor, fiind aliment pro-estrogen.“
Foarte importante în alimentaţie, spune Elias, sunt și vitaminele și mineralele. „Cele din complexul B îţi ajută masa musculară şi sistemul energetic. Sărurile şi mineralele joacă un rol esenţial în contracţia musculară şi refacere.“

Menţine-te în formă

Ca să te menţii în formă ai nevoie de forţă, flexibilitate, anduranţă și echilibru. „Eu recomand exerciţiile cu greutăţi, antrenamentele de tip circuit HIIT ori Tabata, alergările, exerciţii de relaxare musculară şi echilibru ori yoga.“

1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here