Ridica si slabeste!

21 martie 2010

Aplică noile teorii științifice despre slăbire ca să scoți la lumină abdomenul și să rămîi suplu toată viața.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Aplică noile teorii științifice despre slăbire ca să scoți la lumină abdomenul și să rămîi suplu toată viața.

Imaginează-ți acest scenariu: tocmai ți s-a oferit un job incredibil – o situație de vis pentru cariera ta – însă este însoțit de cîteva cerințe neobișnuite. Trebuie să mergi fără tricou sau cămașă la serviciu, milioane de oameni te vor privi muncind așa și, să nu uit, va trebui să ajungi și să rămîi la un procent de 10% grăsime corporală, altfel te vor concedia imediat. Totuși, pentru că vei fi așa de ocupat cu acest job, vei avea la dispoziție pentru antrenament doar 3 antrenamente pe săptămînă a cîte 45 de minute. Presupunînd că vei accepta jobul, ce ai face la aceste antrenamente? Ai alerga? Ai folosi bicicleta eliptică? Ți-ai căuta în scurt timp alt job? Ai angaja o dublură?

În mod sigur, prin aceste dileme a trecut și Andy Whitfield, cel care a jucat rolul principal în noul film de televiziune Spartacus: Blood and Sand (un fel de Gladiator combinat cu 300), care a avut premiera pe 22 ianuarie. \\”Filmez aproape gol; am pe mine doar un fel de lenjerie folosită pe vremea romanilor\\”, povestește actorul de 37 de ani. \\”Așa că, atunci cînd mă uit în oglindă, sînt stimulat atît de vanitate, cît și de frică.\\” Cred că îți dai seama de ce.

E firesc să îți imaginezi că un actor are mult mai mult timp pentru antrenament decît un tip obișnuit. Însă programul lui Whitfield nu este mult diferit față de al tău. Pînă la urmă, și el are o soție și doi copii mici și își petrece timpul pe platourile de filmare de la 7 dimineața la 7 seara. \\”Pentru Spartacus, ne-am dedicat toate eforturile și tot timpul disponibil pentru a crea scene de foarte bună calitate\\”, spune Whitfield. \\”Deci toate antrenamentele mele le fac în timpul liber. Iar acesta este destul de limitat.\\” Sună familiar?

Acum, gîndește-te din nou la oferta de serviciu. Dacă erai Andy Whitfield, ce exerciții ai fi făcut pentru a fi în formă maximă la job? Atenție: cei mai mulți oameni au răspuns greșit la această întrebare.

Marele mit al antrenamentului cardio

Timp de zeci de ani, ni s-a spus că cea mai eficientă metodă pentru a \\”arde\\” calorii și grăsime este antrenamentul aerobic. Chiar putem localiza în timp momentul cînd s-a născut această idee: 1977. Atunci a fost publicat volumul The Complete Book of Running, scris de Jim Fixx. Acest bestseller a popularizat ideea conform căreia alergarea îmbunătățește starea de sănătate și reduce greutatea corporală, și este creditat pentru explozia de popularitate pe care a avut-o jogging-ul în anii \\\’80. De atunci, sute de studii au arătat că exercițiul aerobic are o mulțime de beneficii, de la reducerea riscului de boli cardiovasculare și pînă la ameliorarea funcțiilor cognitive. Toate acestea sînt OK, însă, dacă urmărești să scapi de grăsime, cele mai recente studii despre scădere în greutate îți vor spune să te orientezi către alte programe de antrenament.

\\”E un fel de profeție autoîmplinită\\”, spune dr. Jeff Volek, cercetător în nutriție și antrenament la Universitatea Connecticut. \\”Orice tip de efort fiziv consumă energie. Deci, dacă ți s-a spus că alergarea este ideală și vei începe să scapi de kilograme după ce te-ai apucat de alergat, atunci e clar că nu mai ai motive să crezi altceva.\\”

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!