Nu mai rata vreun antrenament

26 ianuarie 2015

Circa două din trei abonamente la sală nu ajung să fie folosite. Al tău nu trebuie să aibă aceeași soartă. Respectă-ți planul de fitness cu cinci modalități simple de a-ți crește motivația.

Schimbă-ți identitatea

Cu cât asociezi mai mult exercițiul fizic cu tine, cu atât îți crești șansele de a integra antrenamentele în rutina zilnică, susține o echipă de cercetători din Statele Unite și Canada. De asemenea, vei fi mai puțin predispus să-ți anulezi antrenamentele. Apelează la indicii vizuale – lasă-ți pantofii sport la intrarea în casă, aruncă în mașină geanta pentru sală, pune o sticlă cu apă pe birou –, ca să-ți amintești cât de important e să faci sport.

Laudă-te

Persoanele care le povestesc celor din jur despre propriul progres au mai multe șanse să-și respecte programul de antrenamente. Informarea nu trebuie să fie neapărat directă, spune un studiu din Journal of American College Health. Autorii au arătat că înregistrarea activității de fitness online, unde au acces și alte persoane, le-a oferit participanților la fel de multă motivație ca atunci când au exersat în grup. Fă-ți cont pe sparkpeople.com.

Penalizează-te

Dacă ar fi să plătești o amendă de 20 de lei de fiecare dată când sari peste o ședință la sală, ai fi mai conștiincios? Dacă răspunsul este da, nu ești singurul, potrivit mai multor studii și autorilor aplicației pentru smartphone-uri Pact, care presupune ca utilizatorii să facă „check in“ prin GPS și îi taxează dacă ratează antrenamente. Săptămânal, banii proveniți de la cei care nu au dat pe la sală sunt împărțiți celor care și-au respectat orarul.

Găsește un aliat

Dacă te antrenezi cu un prieten, asigură-te că e în aceeași formă fizică, sugerează un studiu din revista Science. Partici-panții care au exersat cu parteneri cu IMC, vârstă și condiție fizică similare au fost de peste trei ori mai predispuși să rămână loiali antrenamentelor față de cei cu parteneri mai puțin compatibili. Ideal ar fi să nu lucrezi cu cineva mult mai în formă decât tine, spun cercetătorii. Îți vei stabili scopuri nerealiste, iar motivația ta va avea de suferit.

Fă-ți planuri realiste

Scopurile mărețe pot părea intangibile. Însă, dacă îți stabilești ținte pe care le atingi treptat, vei avea rezultate mai bune, menționează cercetătorii în Journal of Consumer Research. În loc să insiști să dai jos 10 kilograme, propune-ți să slăbești șase. Odată ce te apropii de scopul final, concentrează-te asupra pașilor mici rămași. Dacă ești conștient de progres, îți poți crește determinarea de a lucra ca să obții rezultatul dorit.

De Mike Dawson * Adaptare de Irina Mereacre * Ilustrație: Michael Byers



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți