Muschi și cardio

26 februarie 2008

Ia aminte la sfaturile de mai jos pentru a te afla mereu în formă maximă

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Ia aminte la sfaturile de mai jos pentru a te afla mereu în formă maximă

Pe locuri, fiți gata… relaxați-vă!

Un singur sprint – 30 de secunde de exercițiu intens – îți poate limpezi
mintea, susțin specialiștii britanici. După ce 22 de bărbați au sprintat
pe bicicletă cît au putut de tare, experții au constatat că fiecare participant a înregistrat mai puține senzații de tensiune, furie și confuzie în următoarele 75 de minute. “Intervalele scurte de exercițiu fizic epuizant obosesc creierul, resetîndu-l la parametrii normali”, afirmă autorul studiului, dr. Dominic Micklewright, de la Universitatea din Essex. Nu e însă musai să urci în șa. “Aceleași beneficii pot fi obținute și alergînd după autobuz sau urcînd în goană cîteva rînduri de trepte.” Încă un lucru: 12 sprinturi săptămînale a cîte 30 de secunde îți pot dubla capacitatea generală de efort a organismului.

Învața să înveți… pe alții.

Prea multe indicații strică uneori. Potrivit unui studiu ale cărui rezultate au fost publicate în Journal of Experimental Psychology: Applied, sportivii care au învățat secretele jocului pe cont propriu au înregistrat performanțe mai bune decît cei care au fost antrenați excesiv. Cecetătorii britanici au împărțit 26 de tenismeni juniori în 3 grupuri. Membrii a două dintre acestea au fost puși să învețe singuri efectuarea corectă a unei anumite lovituri. Cel de-al treilea grup, care a beneficiat de o grămadă de sfaturi ale antrenorului, a deprins mișcarea mai rapid, dar o gîndea excesiv înainte de executare. “Cînd pregătești un copil, încurajează- l să rezolve singur problemele, în loc să-i dai toate răspunsurile”, spune autorul studiului, dr. Mark Williams.

Suprasarcină

Sportivii care participă la întreceri ce solicită rezistența au un risc de 14 ori mai mare de a înregistra bătăi rapide și neregulate ale inimii, afirmă specialiștii de la Hospital del Mar (Spania). Motivul e incert, însă suprasolicitarea cronică poate îngroșa mușchiul cardiac, spun autorii studiului. Ei recomandă măsurarea periodică a pulsului la antrenamente, pentru a depista eventuale fluctuații.

Riscuri reduse

Închide ochii, stai într-un picior, ridică-ți
celălalt genunchi la înălțimea șoldurilor
și încearcă să stai în echilibru timp de 10
secunde. Dacă nu reusești manevra asta,
înseamnă că ești de 2,5 ori mai predispus
să suferi o entorsă decît cei care sînt
în stare să o execute cu succes. Cel puțin
așa susține un studiu recent, efectuat de
oamenii de știință de la Universitatea din
Connecticut. Experții afirmă că acest test
dezvăluie slaba propriocepție (capacitatea
de echilibru) a gleznelor. “Propriocepția
este controlată de văz, de creier
și de terminațiile nervoase din încheieturi”,
spune dr. Tom Trojian, unul dintre
membrii echipei de cercetători. Atunci
cînd închizi ochii elimini reperele vizuale,
determinînd astfel adevărata forță a
gleznelor. Benzile și gleznierele constituie
accesorii extrem de utile pînă în momentul
în care îți vei îmbunătăți echilibrul.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți