Mingea medicinală

7 martie 2015

Dacă nu o trântești, o presezi sau o arunci, înseamnă că nu o folosești corespunzător. Află cum unul dintre cele mai vechi și mai eficiente accesorii din lume te poate ajuta să-ți faci mușchi mai mari.

MH1114_FIT_BEG_01

De Kelsey Cannon. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Nathaniel.

Crește impactul

Mingea ar trebui să lovească un perete sau podeaua la fiecare repetare. „Fă mișcări explozive“, spune Sean De Wispelaere, instructor pentru Thrive Training Systems. Nu începe în viteză, ci crește puterea la fiecare aruncare, ca să ajungi treptat la nivelul maxim de forță.

Folosește-ți abdomenul

„Mulți bărbați aruncă mingea medicinală utilizându-și doar brațele“, spune De Wispelaere. „Însă forța provine din zona mediană.“ Încordează-ți abdomenul ca și cum ar urma să fii lovit și nu îți relaxa mușchii decât după ce îți închei setul.

Crește intensitatea

O minge medicinală de patru-șase kilograme este suficientă pentru majoritatea bărbaților. „Când ești gata să faci progrese, crește viteza și intensitatea, nu greutatea“, spune De Wispelaere. Efectuează opt repetări pe set ca să te concentrezi asupra forței, nu asupra rezistenței.

 

Începe cu asta – 3 mișcări pentru arderi în tot corpul

1/ Aruncare cu răsucire 

Stai cu lateralul la 90 de centimetri de un perete și ține o minge la nivelul pieptului. Răsucește-te la dreapta, apoi la stânga, aruncând mingea în zid. Prinde-o și repetă. Reia pentru cealaltă parte.

2/ Trântiri energice

Ține mingea deasupra capului și stai cu picioarele depărtate la nivelul umerilor. Trântește mingea în podea cu cât mai multă forță. Ridic-o și repetă. Prea simplu? Schimbă-ți poziția.

3/ Pasa de la piept din îngenuncheat

Îngenunchează în fața unui perete și ține o minge deasupra mușchilor abdominali superiori. Du-ți bazinul în spate, apoi împinge-l în față, eliberând mingea, astfel încât să lovească peretele cu o mișcare scurtă, puternică. Prinde și repetă.

 

Trei poziții esențiale

A/ Cu picioarele paralele (ușor): picioarele sunt depărtate la nivelul umerilor, vârfurile degetelor sunt în față.

B/ Depărtate (dificil): unul dintre picioare este situat în fața celuilalt, la 30-40 de centimetri.

C/ În linie (cel mai greu): degetele din spate sunt în linie cu călcâiul din față.



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți