Metabolismul

19 august 2014

Este furnalul care arde grăsimea și combustibilul în celulele tale și stabilește dacă vei avea mușchi definiți ori burtă. Vestea cea mai bună: arzi caloriile chiar și în timp ce citești asta.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

Momentul adevărului

PERSOANELE SLABE AU UN METABOLISM RAPID

VERDICT: UNEORI

„Există oameni slabi cu un metabolism mai lent, care nu mănâncă mult“, spune dr. Michael Jensen, endocrinolog la Clinica Mayo. „Și există persoane grase cu un metabolism rapid, care consumă cantități mari de mâncare.“

ȚESUTURILE SLABE ARD MAI MULTE CALORII DECÂT GRĂSIMEA, CHIAR ȘI CÂND DORMI

VERDICT: ADEVĂRAT

„Chiar și fără a te mișca, creierul, inima, ficatul și rinichii tăi utilizează multă energie“, spune dr. Jensen. Tractul gastrointestinal și mușchii nu consumă mult în repaus, deci grăsimea aproape că nu are unde să se elimine. Estimarea lui: când stai, arzi circa o calorie pe minut. Un sfert din aceasta e eliminată de mușchi și o parte insignifiantă e arsă de grăsime.

UNII BĂRBAȚI POT SLĂBI DOAR CÂND REDUC DIN CALORIILE CONSUMATE

VERDICT: FALS

„În 30 de ani n-am văzut nicio persoană cu o rată metabolică r­ealmente scăzută“, spune dr. Jensen. „Persoanele cu o dietă de 800 de calorii au adesea rata metabolismului în stare de repaus de 1.500 de calorii.“ Însă, adesea, consumă mult mai multe calorii decât realizează. Soluția? Timp de două s­ăptămâni, notează tot ce mănânci. E posibil să identifici obiceiuri nesănătoase.

TAIE 500 DE CALORII PE ZI ȘI VEI DA JOS JUMĂTATE DE KILOGRAM PE SĂPTĂMÂNĂ

VERDICT: NU CHIAR

Asta înseamnă 3.500 de calorii, deci poți pierde jumătate de kilogram în prima s­ăptămână. „Însă când mănânci mai puțin, pierzi țesut slab, astfel că rata metabolismului tău bazal scade“, explică dr. Jensen. Iar când pui caloriile la loc în meniu, se acumulează sub formă de zaharuri, te fac să reții apă, deci te îngrași mai mult.

Editate de Laura Tedesco. Adaptare de Irina Mereacre. Ilustrații: Miguel Porlan

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți