5 motive pentru ca mersul pe bicicletă să devină sportul tău preferat

0
2485
mersul pe bicicleta

Mersul pe bicicletă aduce nenumărate beneficii organismului, nu doar din punct de vedere fizic, ci și psihic, au concluzionat cercetătorii.

Pe lângă faptul că mersul pe bicicletă este o activitate sportivă  plăcută, care contribuie semnificativ la condiția fizică și la starea de sănătate, acesta poate de asemenea îmbunătăți activitatea cerebrală și reduce stresul. Nu uita, însă, că pentru a avea parte de toate aceste beneficii, trebuie să ai și bicicleta optimă, care să răspundă nevoilor tale, care să-ți asigure poziția corectă și să nu îți suprasolicite anumite zone ale corpului. Înainte să dai iama în magazinele de biciclete, îți recomandăm să citești acest ghid foarte util despre cum să alegi bicicleta potrivită pentru tine. Iată câteva argumente care te vor motiva să pedalezi mai des și mai mult.

  1. Mersul pe bicicletă te ajută să arzi calorii și să-ți tonifiezi musculatura

Folosirea cu regularitate a bicicletei te va ajuta să te menții în formă. Pedalatul te ajută să arzi calorii și să îți tonifiezi musculatura. Într-o oră de mers pe bicicletă arzi aproape 300 de calorii. De asemenea, pe lângă tonifierea musculaturii picioarelor, în timpul mersului pe bicicletă îți antrenezi și alți mușchi, precum cei ai brațelor sau cei abdominali.

  1. Ține la distanță afecțiuni serioase

Mersul pe bicicletă are o influență pozitivă asupra stării de sănătate. Persoanele care preferă acest sport au mai puține șanse să sufere de probleme cardiace. În urma unor cercetări s-au observat evoluții pozitive la nivelul sistemului cardiovascular chiar și în cazul celor care practică acest sport doar 15 minute pe zi.

Un alt studiu, apărut în Journal of the American Medical Association, arată faptul că ciclismul ar putea preveni cancerul pulmonar și cel colorectal. Datele colectate în urma acestuia au relevat  faptul că exercițiile cardio intense, practicate în perioada vârstei de mijloc, sunt asociate cu un risc de cancer pulmonar mai redus cu 55% și cu un risc de cancer colorectal mai redus cu 44%, comparativ cu persoanele mai puțin active.

  1. Te poate ajuta să te concentrezi mai bine

Și activitatea cerebrală este influențată în mod pozitiv de mersul pe bicicletă. Astfel, dacă îți dorești să te concentrezi mai bine, alege să pedalezi cât mai des. Studierea efectelor exercițiilor fizice moderate, în special a mersului pe bicicletă, asupra funcțiilor cognitive a arătat faptul că  această activitate sportivă poate îmbunătăți memoria, raționamentul și capacitatea de planificare. Rezultatele studiului au fost publicate în Journal of Clinical and Diagnostic Research.

  1. Ciclismul și stresul

După aproximativ 20 de minute de pedalat, creierul tău va secreta o cantitate mai ridicată de dopamină, serotonină sau endorfine, hormoni care au un efect imediat de îmbunătățire a stării de spirit. Rezistența la stres va fi mai crescută, iar riscul de depresie va scădea vertiginos.

  1. Întărește sistemul imunitar

Aparent,  poți evita răceala pedalând. Conform U.S. National Library of Medicine, activitatea fizică te poate ajuta să elimini bacteriile din plămâni sau de pe căile respiratorii, reducându-se astfel astfel șansele de a contacta o viroză. Apoi, creșterea temperaturii corporale din timpul și imediat după desfășurarea activităților fizice poate preveni dezvoltarea bacteriilor.

Așadar, pe lângă faptul că este o activitate amuzantă și plăcută, mersul pe bicicletă este de asemenea benefic organismului tău. În plus, bicicleta reprezentă un mijloc de transport rapid și nepoluant, ideal în marile orașe.

 

Sursa foto: Biciclop

(P) Articol realizat împreună cu Biciclop



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here