Mai multa forta la flotari

24 octombrie 2007

Nu e rezultatul unui studiu, ci o constatare "din teren": cei mai multi barbati renunta la flotari in favoarea impinsului din culcat cu haltera, cam pe cind incepe sa le creasca barba si mustata.Iata de ce trebuie sa stai la coada, ca pe vremea "impuscatului", ca sa iti vina rindul la banca, desi e suficient loc pe podea unde ai putea sa faci o serie de flotari.

Nu e rezultatul unui studiu, ci o constatare “din teren”: cei mai multi barbati renunta la flotari in favoarea impinsului din culcat cu haltera, cam pe cind incepe sa le creasca barba si mustata.

Iata de ce trebuie sa stai la coada, ca pe vremea “impuscatului”, ca sa iti vina rindul la banca, desi e suficient loc pe podea unde ai putea sa faci o serie de flotari.

Toata lumea e de pare­re ca e un lucru mai barbatesc sa impingi de la piept o bara cu discuri (si bineinteles mai eficient), decit sa iti impingi corpul de la podea… Mai gindeste-te inainte de a face aceasta schimbare. Atit flotarile, cit si impinsul de la piept iti antreneaza pieptul, umerii si tricepsul, insa flotarile iti lucreaza si muschii abdominali, zona lombara, spatele si fesierii.

Antrenezi mai multi muschi, iti dezvolti mai multa masa musculara. L-am putea considera cel mai eficient exercitiu multitasking. in afara flotarilor clasice, noi am mai descoperit 6 variante care te vor ajuta sa atingi aproape orice obiectiv – indiferent daca e vorba de un mijloc mai puternic, o talie mai subtire sau un piept mai mare. si n-ai nevoie nici de sala, nici de cineva care sa te asiste.

Secretul tehnicii perfecte la flotari este sa iti mentii corpul rigid.
“Muschii abdominali si cei ai regiunii lombare obosesc de obicei primii”, spune Mike Robertson, antrenor in Indianapolis. Daca balansezi bazinul, vei creste tensiunea la nivelul spatelui in loc sa iti dezvolti pieptul si abdomenul.

Atunci cind te sprijini cu miinile pe o minge medicinala, instabilitatea face ca muschii trunchiului tau sa fie cu 20% mai solicitati decit atunci cind faci flotari pe podea, sint de parere cercetatorii din Noua Zeelanda. Deci iti vei antrena muschii zonei mediane a corpului, iar bazinul va ramine stabil mai mult timp. Ca rezultat, vei reusi sa faci mai multe flotari si sa iti antrenezi mai multi muschi.

Cum se procedeaza?

  • Pune 3-5 mingi medicinale in semicerc si asa-za-te in pozitie de flotare cu ambele miini pe o minge, in marginea din stinga. Pieptul trebuie sa fie pozitionat chiar deasupra mingiei si picioarele vor ramine pe loc pe toata durata exercitiului.
  • Muta mina dreapta pe urmatoarea minge din dreapta si fa o flotare. Adu si mina stinga pe aceeasi minge.
  • Continua sa te muti spre dreapta si sa faci flo­tari pina cind ajungi la ultima minge din dreapta. Apoi ia-o inapoi spre stinga. Aceasta e o repe­tare.

(Vrei sa stii cum sa iti “sculptezi” corpul, astfel incat sa arati bine pe plaja? Afla citind tot articolul din MH mai.)



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!